Räikkönen: Problémy dělal elektronický brzdný systém
Věří, že v Malajsii bude situace lepší.
Kimi Räikkönen pokládá za hlavního viníka problémů Ferrari v úvodu sezóny elektronicky řízený systém zadních brzd.
Fin, který se po čtyřech letech vrátil to stáje z Maranella, se zatím nedokázal sžít s ovládáním svého letošního monopostu F14 T. Poté, co byl ve druhé části kvalifikace zdržen velkým provozem a při návratu do boxů narazil do bariéry, se do závodu v Melbourne kvalifikoval na dvanácté pozici. V samotném závodě pak obsadil sedmou příčku.
"Přišli jsme na určité obecné problémy, kterými se musíme v Maranellu zabývat, a jsou tu další aspekty nastavení vozu, které jsou spojené s elektronickým brzdným systémem," řekl Räikkönen.
"Pokud toto zařízení funguje správně, tak to rozhodně přispívá k celkovému chování vozu, protože to má velký vliv v nájezdech do zatáček.
F14 T se zlepšovalo jak v pátek, tak v sobotu, a za to, že jsme se nedostali do Q3, nemohla konkurenceschopnost vozu."
Mistr světa z roku 2007 byl podle svých slov ohledně problémů klidný a pro příští závod v Malajsii je optimistou.
"V tomhle sportu jsem už nějakou chvíli," řekl Räikkönen, "a mohu říct, že to rozhodně není poprvé, co jsem si musel projít obtížným úvodním závodním víkendem.
Jsem si jistý, že pokud se v práci vydáme správným směrem, tak už od příštího závodu v Malajsii mohou být výsledky mnohem lepší."