Rozhovor: Federico Gastaldi
Nový zástupce šéfa týmu Lotus si zvyká na novou pozici.
Lotus loni prožil divokou sezónu, následovala náročná zima, ještě náročnější předsezónní testy a pak první závod, který fanouškům černo-zlatých monopostů nedali žádný důvod k optimismu. Federico Gastaldi, nově jmenovaný zástupce šéfa týmu Lotus, má před sebou kopec práce:
První týden v roli zástupce šéfa týmu musel být velmi zajímavý…
Myslím, že začátek sezóny byl nepříjemným budíčkem pro všechny v F1. Jsem ve formuli 1 dost dlouho na to, abych věděl, co se blíží. Samozřejmě, bylo velmi frustrující vidět, jak se celý tým snaží, téměř vůbec nespí, ale na trati i tak není vidět žádné zlepšení. V Bahrajnu jsme prožili frustrující dva týdny a po Austrálii jsme se cítili, jako bychom absolvovali svůj první pořádný test. Poprvé jsme absolvovali sérii konzistentních kol až během nedělního závodu, protože v trénincích měly naše vozy příliš mnoho problémů. Chtělo to hodně tvrdé práce, aby se věci konečně daly do pohybu.
S jakými zkušenostmi jste nastoupili na novou pozici?
S F1 mám již mnohaleté zkušenosti a během tohoto období jsem vystřídal několik pozic. K týmu z Enstone jsem patřil již za dob Benettonu, ale to u nás není nic výjimečného. Je s námi mnoho lidí, kteří si pamatují éru Benettonu a to svědčí o tom, že tým má velmi solidní základy. Cítím se být součástí tohoto týmu a mým úkolem nyní je, aby se jeho kvalita projevila i na trati. Nadále se věnuji i rozvoji obchodních záležitostí a hledání nových partnerů a investorů. (od roku 2010 působil Gastaldi u Lotusu jako business development director, pozn. red.)
Dalším mým úkolem je pokusit se přetvořit všechny prvky v jednotný celek, do kterého je třeba zapojit všechny naše talentované lidi. Není to ale samozřejmě jen na nás. Velkou roli hraje i Renault Sport F1 a úspěchy do velké míry závisí na naší spolupráci.
Vím, že tento tým je nejlepší v paddocku F1, ani nejméně o tom nepochybuji.
O co se pokusíte v Malajsii? Máte nějaké reálné cíle?
Nadále se budeme učit. Pokud vše půjde podle našeho plánu, tak se spolu s Renaultem vrátíme do hry v květnu, kdy se šampionát vrátí do Evropy.
Chtěli byste něco vzkázat pochybovačům?
Doporučoval bych jim ještě počkat a sledovat, čeho všeho je E22 schopné.
Pokud se na situaci podíváte logicky, tak Renault Sport F1 je partnerem aktuálních šampionů. A jak by se mohly propadnout shora úplně dolů? Věřím, že nám zanedlouho dodají pohonnou jednotku, která nám pomůže s návratem na přední pozice.
Patříme k menším týmům. Nejsme Mercedes ani Ferrari ani McLaren, ale zato máme obrovského závodního ducha. Tento tým má dlouhou tradici a stále tu máme lidi, kteří si pamatují naše nejslavnější časy a jsme připraveni bojovat!