Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rozhovor: Kevin Magnussen

Rozhovor: Kevin Magnussen

U McLarenu se už cítí jako doma.

Kevin Magnussen zažil debut z říše snů a jako jeden z mála jezdců v historii Formule 1, oslavil svou první velkou cenu rovnou na stupních vítězů. On ani McLaren si však nemohou dovolit přešlapovat na místě.

Kevin, co jste dělali během přestávky mezi velkými cenami?

Vrátil jsem se do Wokingu a pracoval v simulátoru, čím jsem se zároveň připravoval na tenhle závod.

Několik jezdců tvrdí, že malajsijské závody jsou nejtěžší z celého kalendáře. Jste připraven na náročné podmínky?

Nikdy jsem tu ještě nezávodil, ale udělám vše, co bude v mých silách a z chyb se později poučím.

Mluvíte o učení se na vlastních chybách, ale v Austrálii jste se přesto dostali na pódium a skončili před týmovým kolegou.

V Austrálii měl Jenson smůlu, během kvalifikace vyvěsili žluté vlajky právě během jeho ostrého kola. Kvůli tomu se pak musel probíjet ze středu pole, ale jinak měl opravdu dobrý závod.

Přesto už působíte dojmem mazáka, přitom vás ve skutečnosti čeká teprve druhá VC.

Myslím, že si zasloužím oblékat barvy McLarenu, ale určitě mě ještě čekají i těžké chvíle. Dělám co je v mých silách a mám rád svou práci. To je všechno.

Myslíte, že to mají v této sezóně nováčci jednodušší, když je v F1 tolik nových věcí, které ještě neznají ani zkušení jezdci?

Těžko říci zda mám díky změnám v pravidlech nějakou výhodu. Určitě to však není nevýhoda. Navíc mám skvělou podporu ze strany McLarenu. Hodně mě toho už naučili a cítím se u nich jako doma.

Je Formule 1 mnohem náročnější než juniorské série?

V první řadě jsou závody F1 podstatně delší a není vůbec jednoduché zůstat během celého závodu plně soustředěný. Fyzicky se cítím být připraven dost dobře, ale proces učení stále pokračuje.

 Po diskvalifikaci Daniela Ricciarda z VC Austrálie jste se ve výsledkové listině posunuli na druhé místo. Myslíte, že byste Ricciarda porazili i na trati, kdyby se Red Bull držel instrukcí FIA?

Kdybych měl možnost dostat se vpřed, tak bych to udělal, ale byl příliš rychlý. Cítím, že jsem skončil třetí, ale získal více bodů. Daniel bez ohledu na diskvalifikaci odvedl skvělou práci a může být sám se sebou velice spokojen.

Jak se na váš úspěch dívají u vás doma?

Nebyl jsem tam, takže nevím.

Překvapila vás rychlost vozu v závodě i v kvalifikaci?

Pokud jsem byl překvapen, tak jen mírně. Na Austrálii jsme se dobře připravili a věděl jsem, že náš vůz bude rychlý, ale potřeboval jsem z něj dostat vše, co bylo v mých silách.

Měli jste pochybnosti o spolehlivosti vozu?

Těžko říct. Ale během testů jsme této oblasti věnovali hodně pozornosti, takže jsme se cítili být připraveni.

Tým tvrdí, že se během zimy soustředil na spolehlivost a nyní potřebujete získat rychlost. O kolik zaostáváte za Mercedesem?

V Austrálii se zdálo, že ztrácíme osm desetin na kolo, ale myslím, že v Malajsii to bude jiné. Nyní je obtížné odhadnout, jak moc zaostáváme.