I Patrick Head kritizuje zavedení nových motorů
Jsou zbytečně drahé.
Jak víme, Formule 1 prošla letos z motorů V8 na V6, ale menší počet válců se nakonec ukázal být nejméně významnou změnou. Nové motory mají totiž kromě turba zabudované i dva různé systémy na rekuperaci kinetické energie, která se ukládá do nejmodernějších baterií a zásadně zvyšuje výkon pohonné jednotky. Aby ale systém na obnovu kinetické energie dokázal pracovat efektivně, musela FIA povolit používání elektronického řízení zadních brzd. Motory i paliva jsou vyvíjeny s ohledem na omezení 100 kilogramů paliva na jednoho jezdce a závod a na všechno toto dohlíží řídící jednotka, pracující díky složitému softwaru.
Pro výrobce je sice příprava takové pohonné jednotky zajímavou výzvou, ale pro některé zástupce týmů se jedná pouze o velmi drahé a zbytečně složité motory, které je připravují o peníze. Kromě toho, že se týmy podílejí na financování jejich vývoje, musely kvůli nim připravit zcela novou generaci vozů. Do kritiky nových motorů se nejnovější pustil i spoluzakladatel a bývalý technický ředitel Williamsu, Patrick Head.
"Současné motory jsou fascinující, ale jsou i příšerně drahé", řekl BBC Head. "Zvláště v poměru k tomu, co vlastně dokážou. Dnes již není problém vyrobit motory o síle 800 koní, které by týmy stály jen kolem 2 milionů eur ročně. Tyto motory nás ale stojí 10krát víc. Jedná se tedy o opravdu drahý způsob, jak pohánět monoposty Formule 1."
Head může být ale spokojený alespoň s tím, že se Williamsu podařilo odrazit od dna: "Myslím, že Pat Symonds, další noví lidé i oba jezdci odvádějí skvělou práci a zlepšila se i nálada v týmu. Pokud jste se loni přišli podívat do garáže Williamsu, asi to nebyla moc příjemná návštěva. Dnes se ale naši lidé opět usmívají."