Ricciardo musel použít již třetí motor
Renault má novou prioritu - spolehlivost.
Daniel Ricciardo si je jistý, že penalizacím za překročení povoleného počtu pohonných jednotek se už nevyhne. V Číně použil již třetí spalovací motor a těžko se tedy vejde do limitu čtyř na sezónu. Jeho týmový kolega, Rus Daniil Kvjat, ze závodu odstoupil s kouřícím motorem a Max Verstappen z Toro Rosso musel svůj monopost odstavit uprostřed cílové rovinky. Během březnové porady Strategické skupiny F1 byl podán návrh na opětovné zvýšení limitu na 5 pohonných jednotek na jezdce a sezónu, zatím však nebyl odsouhlasen.
"Už jsme přišli o dva spalovací motory, takže trestům se už nevyhneme, ale snad se spolehlivost zlepší," řekl Australan. "Můj vůz byl dnes v pohodě, ale Dani a Max skončili v oblacích kouře, takže ještě je na čem pracovat."
Renault už na odstranění problému pracuje, ale nejspíš se ho nepodaří odstranit dříve než před Velkou cenou Monaka.
"Věděli jsme, že je zde tohle riziko a dnes jsme dostali plný zásah. Nebyl to dobrý den," připustil Cyril Abiteboul, šéf Renault Sport F1. "O této slabině už nějaký čas víme a už podnikáme příslušná opatření. Potřebujeme se ujistit, že máme dobrý plán, který nás dokáže zbavit takto velkého problému a přinese rychlou nápravu.
Kvůli logistice si nemůžeme být jisti, zda stihneme problém odstranit ještě před Bahrajnem. Naším současným cílem je zbavit se všech problémů se spolehlivostí před závodem v Monaku. Už jsme věděli, že naše první motory nejsou dostatečně spolehlivé a nyní se ujistíme, že další motory z naší továrny již nebudou mít žádný problém se spolehlivostí."
K těžké situaci Renaultu a jeho partnerů se vyjádřil i Christian Horner, šéf Red Bull Racingu: "Nemyslím, že by někdo počítal se scénářem, ve kterém zde použijeme již třetí motor. Akceptujeme, že kvůli hledání výkonu se občas zariskuje se spolehlivostí, u Red Bullu není počítání s rizikem novým pojmem. Přesto je ale pro obě strany frustrující, že do Bahrajnu pojedeme s třetím ze čtyř motorů."
Snaha dohnat konkurenci tedy dostala silnou ránu. Abiteboul přiznal, že jelikož se soustřeďují na odstranění velké díry ve spolehlivosti, odkládají práci na zvyšování výkonu. Mercedes a Ferrari tak dostanou čas opět se vzdálit.
"Problémy v oblasti spolehlivosti nejsou dobré pro PR, a pokud právě řešíte spolehlivost, nemusíte být schopni zároveň zvyšovat výkon, který nám stále chybí," přiznal Abiteboul.
Ricciardův závod pokazil příšerný start, po kterém se propadl až dozadu k mclarenům a svému týmovému kolegovi. Nešlo však o poruchu techniky, ale jeho vlastní zaváhání.