Vettel nejrychlejším mužem druhého tréninku
Velká cena Rakouska - 2. trénink
Vítejte zpátky na Formule.cz a při sledování druhého tréningu před Velkou cenou Rakouska. První trénink ukázal, jakým problémem může být zamračené počasí a nepogumovaný asfalt. Mnozí jezdci nedokázali udržet teplotu v pneumatikách a na trati se klouzali jako na ledě. Nyní mají příležitost na reparát a můžeme očekávat brzké nasazení super-měkkých směsí poskytujících více přilnavosti. Ale kdo je dokáže udržet při životě déle než ostatní?
Teplota vzduchu tentokrát vystoupila pouze na 16°C a asfalt je ještě chladnější než dopoledne - má pouze 23°C. Meteorologové navíc odhadují 30% pravděpodobnost deště.
Räikkönen začal trénink přebrzděním pneumatiky v první zatáčce, spolu s ním na trať spěchali Sebastian Vettel, který o první trénink přišel kvůli poruše techniky, a Romain Grosjean, který si vzal svůj monopost zpět z rukou Jolyona Palmera. Na Alonsově voze jsme měli poprvé možnost vidět nový krátký nos. Jezdci se deště bojí, takže trať se rychle zaplnila a oni se pustili do plnění svých programů. Na vrcholu tabulky se objevil Räikkönen s časem blízkým minutě a deseti sekundám.
Studená trať opět stála za mnohými výjezdy mimo trať, díky asfaltovým výjezdovým zónám se však vozy vracely na trať nepoškozené. Jezdci Mercedesu se k Räikkönenovi dostali na méně než desetinu, dlouho ho však nedokázali překonat. Hamilton přebral vedení až když se Fin vrátil do garáže Ferrari. Velmi rychlé časy opět předváděl Lotus, Alonso se objevil na 9. místě se ztrátou 1.3 sekundy na momentálně nejrychlejšího Hamiltona. Po čtvrthodině se na trati ukázal také Bottas a každý jezdec už měl na kontě alespoň jedno rychlé kolo, všichni na tvrdších pneumatikách.
Sainz po výjezdu mimo první zatáčku: "Nevím, co se to stalo v první zatáčce. Jakmile jsem se dotkl brzdy, okamžitě jsem zablokoval pneumatiky. Ty pneumatiky jsou fakt divné!"
"Chyba v první zatáčce," přiznal se Hülkenberg.
"OK, pokus se neztratit moc teploty z pneumatik," zněla odpověď inženýra. Teplota pneumatik momentálně rozhoduje o rychlosti i o setrvání vozu na trati.
Prvním, kdo si nechal nazout super-měkkou směs, byl Kimi Räikkönen. Hned prvním rychlým kolem se dostal pod hranici 1:10s. V dalším kole Fin zvolnil a následující pokazil nezvládnutím posledních dvou zatáček. Ericssona dostaly měkčí pneumatiky na průběžné šesté místo, Maldonada na páté.
Chybě se nevyhnul ani Lewis Hamilton v prvním rychlém kole na červené směsi. Pokus pokazil hned v první zatáčce. O to více mohl vyniknout Nico Rosberg, podařil se mu čas 1:09.611s, o dva a půl desetiny rychlejší než Räikkönenův čas. Úřadující mistr světa určitě nebyl spokojený se svým nastavením, vůz nezvládl ani na konci dalšího kola, ani na začátku toho následujícího. Mezitím se na trať vrátil Vettel a o 11 tisícin překonal Rosberga!
Kolem závodní dráhy Red Bull Ringu ještě přece jen nějaká ta tráva a štěrk zůstaly, na což doplatil Carlos Sainz. Dokázal se vrátit na trať, ale svým pneumatikám jistě velmi ublížil.
Hülkenberg: "Nevadí, pokud vám řeknu co třeba a odskočím si na záchod?"
Massa nebyl spokojen s vyvážením svého vozu a zůstával na 15. místě, těsně za Bottasem. Trať se na chvíli vyprázdnila, pouze Räikkönen kroužil na tvrdší směsi pneumatik. Předváděl časy pod 1:13, ne daleko od loňského nejrychlejšího kola závodu. Postupně se k němu přidávali další jezdci, čas nejrychlejších kol však už byl pryč a soustředili se na delší stinty.
Rosberg se během své jízdy na tvrdších pneumatikách snažil opatrně držet kolem 1:13, stejně jako Hamilton jezdící kratší stint na rychlejších červených pneumatikách. Vettel to na super-měkkých pneumatikách zvládal kolem 1:12.2s, ale týmu oznámil selhávání převodovky. Ta stála i za jeho vynecháním prvního tréninku.
Pokud McLaren pomocí kratšího nosu zrychlil, nebylo to na časech vidět. Španěl se držel na 16. příčce, za ním zůstali už jen nešťastný Ricciardo, týmový kolega Button a dva vozy Manoru. Rychlá kola nepředvedli ani Massa a Bottas a první desítka tak zůstala otevřená pilotům Force Indie a Lotusu. Maldonado se dokonce dostal před Hamiltona. Toho trápil nedostatek přilnavosti. Oba mclareny navíc strávily závěr tréninku v garáži.
Fanoušci Ferrari mohou být dokonale spokojeni s rychlými stinty a nejrychlejším kolem dnešních tréninků v podání Sebastiana Vettela. Jeho jediným problémem dnes byla převodovka, kvůli které také vynechal závěr tréninku.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Vettel | Ferrari | 1:09.600 | 28 | |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:09.611 | 0.011 | 50 |
3 | Raikkonen | Ferrari | 1:09.860 | 0.260 | 41 |
4 | Maldonado | Lotus | 1:09.914 | 0.314 | 44 |
5 | Hamilton | Mercedes | 1:10.137 | 0.537 | 49 |
6 | Hulkenberg | Force India | 1:10.160 | 0.560 | 49 |
7 | Grosjean | Lotus | 1:10.267 | 0.667 | 38 |
8 | Verstappen | Toro Rosso | 1:10.356 | 0.756 | 48 |
9 | Nasr | Sauber | 1:10.495 | 0.895 | 39 |
10 | Perez | Force India | 1:10.585 | 0.985 | 46 |
11 | Sainz | Toro Rosso | 1:10.631 | 1.031 | 50 |
12 | Kvjat | Red Bull | 1:10.686 | 1.086 | 48 |
13 | Ericsson | Sauber | 1:10.744 | 1.144 | 40 |
14 | Bottas | Williams | 1:10.746 | 1.146 | 34 |
15 | Massa | Williams | 1:11.011 | 1.411 | 42 |
16 | Alonso | McLaren | 1:11.517 | 1.917 | 17 |
17 | Ricciardo | Red Bull | 1:11.676 | 2.076 | 38 |
18 | Button | McLaren | 1:11.919 | 2.319 | 17 |
19 | Stevens | Manor | 1:12.522 | 2.922 | 34 |
20 | Merhi | Manor | 1:13.094 | 3.494 | 34 |