Buhk/Abril po triumfu v Zandvoortu v čele klasifikace BSS.
Frijnsovy naděje pohřbil kačírek hned v úvodu.
Závěrečný podnik série krátkých závodů přilákal do Holandska 16 účastníků: 12 jich bylo v celkovém hodnocení, dva ve třídě pro talentované mladíky, dva se smíšenými posádkami.
Buhk (č. 84, HTP, Bentley) si pohlídal svoji pozici na čele, což se nepodařilo druhému Frijnsovi (č. 1, WRT, Audi), jehož v nájezdu do první zatáčky překonal Thiim (č. 2, WRT, Audi). Horší následky však mělo postrčení Siedlera (č. 333, Rinaldi, Ferrari), po němž následovaly hodiny a uvíznutí v kačírku. Když ještě po chybě lehce narazil do zdi Fjordbach (č. 74, SC, ISR, Audi), vyrazil na dráhu bezpečnostní vůz.
Z únikové zóny vyproštěný Holanďan se poté vydal na stíhací jízdu, jenže mu ji komplikovala ztráta na soupeře. Dokázal překonat pouze Fjordbacha (č. 74, SC, ISR, Audi), Van Splunteren (č. 83, SC, HTP, Bentley) však náporu odolával. K předjetí bentley mladíků v německé stáji došlo na krátkou chvíli až po výměnách a chybě Szymkowiaka.
Při výměnách zamířil do boxů v 15. kole jako první Siedler (č. 333, Rinaldi, Ferrari). Porušení pravidel však znamenalo pro střídajícího Bleekemolena trest průjezdu boxy, po odpykání ztratil pouze jednu pozici. Zastávka se nevydařila u týmu Reiter, takže po jízdě Catsburga (č. 88, Lamborghini) na pátém místě opouštěl boxy střídající Von Thurn und Taxis až třináctý.
Horké chvilky zažíval Walkinshaw (č. 173, Always Evolving, Nissan), když jej po chybě na výjezdu z Renaultbocht snadno zdolal Richelmi (č. 3, WRT, Audi). Následně britský pilot musel do konce závodu odolávat tlaku Szymkowiaka (č. 83, SC, HTP, Bentley) a Buena (č. 0, Team Brazil, BMW).
Výsledky závodu po ujetí 35 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
V.Abril/M.Buhk | HTP |
Bcon
|
1:00:28.801
|
2.
|
PRO
|
F.Vervisch/N.Thiim | Belg. Audi |
Ar8u
|
+ 5.764
|
3.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
Ar8u
|
+ 16.144
|
4.
|
PRO
|
J.Bleekemolen/N.Siedler | Rinaldi |
F458
|
+ 30.919
|
5.
|
PRO
|
S.Richelmi/S.Ortelli | Belg. Audi |
Ar8u
|
+ 31.741
|
6.
|
PRO
|
S.Walkinshaw/C.Dolby | AE Motorsp. |
Ngtr
|
+ 34.768
|
7.
|
SC
|
J.Szymkowiak/M.Van Splunteren | HTP |
Bcon
|
+ 35.030
|
8.
|
PRO
|
C.Bueno/S.Jimenez | Team Brazil |
Bz4
|
+ 35.797
|
9.
|
PRO
|
A.Abreu/V.Brito Filho | Team Brazil |
Bz4
|
+ 44.836
|
10.
|
PAM
|
M.Asmer/R.Mavlanov | GT Russian |
Msls
|
+ 45.144
|
11.
|
PRO
|
M.Bonanomi/F.Salaquarda | ISR |
Ar8u
|
+ 46.566
|
12.
|
PRO
|
A.Von Thurn Taxis/N.Catsburg | Reiter |
LgEX
|
+ 52.612
|
13.
|
PAM
|
A.Karachev/I.Dontje | GT Russian |
Msls
|
+ 1:13.998
|
14.
|
SC
|
M.Markussen/A.Fjordbach | ISR |
Ar8u
|
+ 1:22.070
|
15.
|
PRO
|
C.Mies/R.Frijns | Belg. Audi |
Ar8u
|
+ 1 kolo
|
16.
|
PRO
|
J.Nash/F.Stippler | Belg. Audi |
Ar8u
|
+ 29 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS ultra (Ar8u), BMW Z4 GT3 (Bz4), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Gallardo LP 560-4 R-EX (LgEX), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr)
Hlavní závod můžete zítra odpoledne Zde již od 12,10. Start do zahřívacího kola proběhne v 12,55.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.