Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Haas byl překvapen složitostí vozů F1

Haas byl překvapen složitostí vozů F1

Fanoušci ani netuší, jak moc jsou komplexní.

Gene Haas založil a v současnosti je spolumajitelem úspěšného týmu v NASCAR a před téměř dvěma lety se rozhodl založit tým také v F1. Přes množství času na přípravu, odkoupení bývalé továrny týmu Marussia a úzké spolupráci se zkušenými lidmi od Ferrari i Dallary, se nový tým musel během zimní přípravy vypořádat s několika selháními techniky.

Ve znamení nabírání cenných zkušeností se prý ponese i celá první sezóna. Zkušenosti s technickou stránkou věci však budou nabírat pouze inženýři a mechanici, majitel týmu zůstal zaskočený, když zjistil, jak moc se technika pod karoserií jeho vozu liší od běžných závodních automobilů.

"Složitost vozů a motorů a toho, co s nimi (mechanici a inženýři) dělají je daleko za hranicí toho, co jsem kdykoliv očekával," přiznal 63letý Američan. "Technické aspekty těchto vozů jsou opravdu fascinující.

Na jedné straně je to výzva, ale na druhé straně si nemyslím, že by fanoušci opravdu chápali, jak velmi komplexní vozy před nimi jezdí. Vždyť ani já jim nerozumím! Moje původní představa o tom, co dává tyto vozy do pohybu, byla trochu naivní.

Ale pokud zakopnete a nepostavíte se, abyste to zkusili znovu… Prostě musíte zakopávat a padat. Jsou to mimořádně složité vozy, je to složitý způsob závodění, takže abych byl upřímný, stále jsem ohromený."

Když se vůz dostane až do cíle závodu, body nejsou nikdy vyloučeny. Haas ale teď opravdu myslí pouze na spolehlivost a schopnost absolvovat celý víkend spolu s ostatními.

"Někteří lidé možná čekali, že prostě začneme jezdit a po pár závodech už budeme připraveni bojovat s velkými hochy, ale to nikdy nebylo reálné. Největším přáním je závodit, absolvovat celý závod a nenechat se zastavit typickými problémy, které se objeví, když chcete jeden z těchto vozů dostat na trať.

Možná je to ještě náročnější, než jsme očekávali, ale podle mě je to jen otázkou času. Je to o učení a učení se na vlastních chybách."