Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Haas našel titulárního sponzora

Haas našel titulárního sponzora

Další do party výrobců energetických drinků

Tým Haas si po téměř kompletních třech sezonách v F1 našel titulárního sponzora. Od příštího roku jím bude Rich Energy.

Nový tým nikdy neměl moc sponzorů a také letos jeho vozům dominují nápisy Haas. To však pro majitele Geneho Haase není zas taková tragédie, jelikož je to dobrý marketing pro jeho firmu Haas Automation, vyrábějící obráběcí stroje.

"Haas Automation začal být vnímán hlavně na evropských trzích. Značce to velmi prospívá. A nedávno jsem byl v Tunisku, vystoupil jsem z letadla a směřoval jsem do naší prodejny, když se mě jeden člověk zeptal: "Vy jste z toho týmu F1?" Na severu Afriky jsem to nečekal. A obrovskou fanouškovskou základnu samozřejmě máme i v USA," řekl Haas během závodního víkendu v Austinu.

Od roku 2019 se bude Haas o lakování vozu i jméno dělit s výrobcem energetických nápojů. Red Bull (vlastnící dva týmy), Monster (s velkou sponzorskou smlouvou s týmem dominujícím posledním sezonám) a Hype (sponzor týmu Force India s lukrativním prostorem na vrcholu krytu motoru) tak budou mít nového konkurenta.

Rich několik měsíců kroužil kolem finančně strádajícího týmu Force India a povídalo se, že by ho chtěl koupit. V srpnu jeho mluvčí vyrukoval s tvrzením, že společnost mohla a chtěla zabránit vyhlášení insolvence týmu, ale nepovedlo se jí přesvědčit úředníky. Majetek týmu odkoupil Lawrence Stroll, jenž na něm prý hodlá propagovat své módní značky, hlavně Ralph Lauren. Rich proto musel hledat prostor jinde.

Otázka lakování bude obzvláště zajímavá, jelikož Rich Energy se od pestré konkurence vymezuje černými plechovkami se zlatým logem. A černá se zlatou mají ve F1 svou historii…