Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen se Toro Rosso omluvil za Melbourne

Verstappen se Toro Rosso omluvil za Melbourne

Každý může udělat chybu.

Max Verstappen se svému týmu omluvil za způsob komunikace během závodu v Austrálii. 18letého Verstappena rozzlobilo, že tým zavolal na zastávku nejprve Carlose Sainze, ačkoli on jezdil vpředu a měl mít právo volby. Následovalo další nedorozumění, když se Verstappen o kolo později objevil v boxové uličce a mechanici nebyli připraveni. Verstappen tak klesl za týmového kolegu a tvrdě se domáhal týmové režie, aby se mu opět uvolnila cesta k útoku na pomalejší soupeře jezdící před Sainzem. Rozhořčený monolog skončil až kolizí se zadní částí vozu týmového kolegy.

Autosport se Verstappena v Bahrajnu zeptal, jestli se pak týmu omluvil.

"Ano. Neměl jsem být tak emocionální. Chybovalo se na obou stranách. Já dělám chyby, tým dělá chyby, ale záleží na tom, že jsme tým a vyhráváme i prohráváme společně," odpověděl Verstappen. "Jsme jeden tým. Můžeme udělat chybu, jsme jen lidé. Je třeba se z toho poučit a v dalším závodě to udělat lépe."

Ani jeden z jezdců juniorského týmu Red Bullu ale neměl potřebu vyříkat si to mezi čtyřma očima.

"My dva nemáme žádný problém. Po Melbourne jsme o tom nikdy nemluvili, protože nezůstaly žádné nevyřešené problémy."

Šéf týmu je také spokojený a incident nijak neovlivní interní pravidla týmu ohledně používání týmové režie.

"Po závodě jsme si všechno řekli. Jezdcům jsme vysvětlili, co se přesně stalo a tím to bylo vyřešeno. Nezapomínejte, že oba jsou ještě velmi mladí, oba touží po úspěšné kariéře jezdce F1 a proto bojují o každý milimetr. My je chceme vidět v takových situacích, proto je máme v týmu.

V Toro Rosso neradi jezdci říkáme, aby nechal to druhého projet kolem. Děláme to, pouze pokud jde o strategii a tým tím může něco získat, ale jinak to nepotřebují. Očekáváme od nich disciplínu, vzájemný respekt, že si budou nechávat místo, že nedopustí havárii a že budou bojovat na trati," vysvětlil Franz Tost.