Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Paul di Resta na čele totálního převratu

Paul di Resta na čele totálního převratu

Hockenheimring – kvalifikace na 2. závod

Karty prvního závodní víkendu sezony DTM se znovu promíchaly. Nejlepší čas nedělní kvalifikace, která se na Hockenheimu odehrála bezprostředně po finálových jízdách MS v ralleycrossu, zajel pro Mercedes Paul di Resta. Do první řady se probojovalo také BMW díku Augustovi Farfusovi.

Bariéra 94 sekund tentokrát zůstala nepokořena. Svou roli v tom zřejmě sehrál stav dráhy, jejíž závěrečný úsek protínala ralleycrossová trať. Ačkoliv povrch prošel očistou, v prvních kolech kvalifikace se za speciály DTM nezvykle prášilo.

Mercedes i BMW dnes těžili z váhové výhody, kterou získali po včerejší kvalifikaci (více zde). Naopak těžké vozy Audi se do první desítky nepodívaly. A to ani přesto, že Mattias Ekström v dopoledním volném tréninku zajel nejlrychlejší čas víkendu 1:33.833.

Závěr kvalifikace poznamenala nehoda Lucase Auera, jenž vylétl z dráhy v první zatáčce a uvízl v kačírku. Ralleycrossovou vložku štěrkem si střihl i Timo Scheider.

 

p.
 Jezdec  Značka – Tým
 Čas
 Odstup
1.
 P.di Resta  Mercedes – HWA AMG
1:34.060
 
2.
 A.Farfus  BMW - MTEK
1:34.186
+0.126
3.
 G.Paffett  Mercedes – ART
1:34.198
+0.138
4.
 M.Martin  BMW - RBM
1:34.285
+0.225
5.
 R.Wickens  Mercedes – HWA AMG
1:34.285
+0.225
6.
 T.Glock  BMW - RMG
1:34.344
+0.284
7.
 E.Ocon  Mercedes – ART
1:34.361
+0.301
8.
 T.Blomqvist  BMW - RBM
1:34.423
+0.363
9.
 M.Wittmann  BMW - RMG
1:34.426
+0.366
10.
 A.Félix da Costa  BMW - Schnitzer
1:34.449
+0.389
11.
 J.Green  Audi - Rosberg
1:34.451
+0.391
12.
 E.Mortara  Audi - Abt Sportsline
1:34.478
+0.418
13.
 B.Spengler  BMW - MTEK
1:34.550
+0.490
14.
 M.Tomczyk  BMW - Schnitzer
1:34.592
+0.532
15.
 N.Müller  Audi - Abt
1:34.599
+0.539
16.
 L.Auer  Mercedes – Mücke
1:34.630
+0.570
17.
 M.Götz  Mercedes – HWA
1:34.709
+0.649
18.
 M.Rockenfeller  Audi - Phoenix
1:34.772
+0.712
19.
 A.Tambay  Audi - Rosberg
1:34.779
+0.719
20.
 M.Ekström  Audi - Abt Sportsline
1:34.824
+0.764
21.
 C.Vietoris  Mercedes – Mücke
1:34.826
+0.766
22.
 T.Scheider  Audi - Phoenix
1:34.882
+0.822
23.
 D.Juncadella  Mercedes – HWA
1:35.147
+1.087
24.
 M.Molina  Audi - Abt
1:35.155
+1.095

Na základě teoretických časů z kvalifikace může Audi opět vyložit 5 kg ze svých strojů, zatímco Mercedes a BMW stejnou zátěž přidají. Do hodinového závodu tedy všechny vozy nastoupí se svoji základní hmotností.