Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

"Závod snů" dostál svému jménu

"Závod snů" dostál svému jménu

Fuji Speedway – 2. závod

Nedělním programem vyvrcholil první společný víkend německého šampionátu DTM a japonského Super GT. Druhý ze „závodu snů“ plně dostál jménu, který mu dali jeho pořadatelé. Nekompromisní klání s množstvím soubojů a zvratů, kolizemi i intervencemi safety caru udělalo výstižnou tečku za letošní sezonou.

Znovu se potvrdila převaha japonských strojů na domácí půdě (zejména pak na 1,5 kilometru dlouhé rovince). Trojí neutralizace závodu však pomohla udržet zápletku napínavou až do samotného konce.

Sérii zvratů odstartovala už dopolední kvalifikace, která se odehrála na mokré dráze. Nejrychlejší čas v ní zajel domácí Nakadžima. Pole position mu však nezůstalo, jelikož jeho tým byl penalizován za použití záložního šasi po páteční těžké havárii jeho Hondy NSX-GT.

Z první příčky tak do závodu odstartoval Duval. Tou dobou nejrychlejší zástupce DTM, jenž je zároveň i bývalým šampionem Super GT, však nevydržel v čele příliš dlouho. Na cílové rovince si jej postupně podali čtyři jezdci Hondy Karthikeyan, Jamamoto, Nakadžima a Cukakoši. Francouzova marná snaha udržet s japonskými speciály krok o pár kol později vyvrcholila defektem levé zadní pneumatiky, po kterém zůstaly na dráze karbonové trosky. Duval dovezl své audi k mechanikům, kteří jej vybavili novým obutím, a díky nasazení safety caru ztratil na soupeře minimum času.

Karthikeyan si po restartu i zastávkách v boxech udržel průběžné vedení, zatímco za ním se soupeři promíchávali. Wittmann s Rastem se utkali bok po boku o pátou příčku. Úspěšnější byl nakonec jezdec BMW, dostal však za vytlačení konkurenta z Audi v poslední zatáčce varování.

Rast podobně jako včera nedokázal udržet rychlost z úvodu závodu a 22 minut před vypršením časového limitu jej postihl stejně jako Duvala defekt levé zadní pneumatiky. Znovu byly po dráze rozsety úlomky zmrzačeného vozu a opět zasahoval safety car. "Měli jsme pár podobných problémů už během čtvrtečních testů a upravili jsme na základě toho nastavení vozu. Ale nebylo moc příležitostí jezdit na suché dráze, takže jsme zřejmě setup nezměnili dostatečně, vysvětlil příčinu selhání pneumatik šéf Audi Dieter Gass.

Druhý restart závodu přišel 10 minut před koncem. Safety car ovšem nevydržel zaparkovaný dlouho, jelikož po dvou hromadných kolizích v jediném kole (první postihla tři stroje a do druhé bylo zapleteno šest vozů) měli traťoví komisaři plné ruce práce s odklízením havarované závodní techniky.

Na několika úsecích okruhu stále ležel karbon a tak se zdálo, že bude setkání DTM a Super GT zakončeno kroužením za safety carem. Ředitelství závodu však vypustilo zbývajících šestnáct vozů k poslednímu ostrému kolu, během kterého svedli nekompromisní bitvu o druhou příčku Wittmann s Duvalem. Na asfaltu byl úspěšnější jezdec Audi, ve výsledkových listinách však patřilo druhé místo Wittmanovi. Komisaři totiž Francouze potrestali jednosekundovou penalizací, jelikož si při předjíždění počínal až příliš agresivně.

Zatímco ohledně dvou nižších pódiových umístění panovala kontroverze, o vítězi nebylo pochyb. Kvůli neutralizacím závodu Karthikeyan třikrát přišel o vybudovaný náskok, pokaždé si ovšem s tímto hendikepem dokázal poradit a v cíli mu tak zaslouženě  patřilo prvenství. Tímto vítězstvím se mi splnil sen,zářil v padoku indický jezdec. Společný závod Super GT a DTM byl opravdu něčím výjimečným. Jezdci z DTM jsou fantastičtí.

 


Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):

1. Narain Karthikeyan (IND), Honda NSX-GT, 31 kol v čase 57:38,362 
2. Marco Wittmann (GER), BMW M4 DTM, +0,935
3. Loïc Duval (FRA), Audi RS 5 DTM DTM, +1,825 .
4. Naoki Jamamoto (JPN), Honda NSX-GT, +3,412
5. Kamuj Kobajaši (JPN), BMW M4 DTM, +3,743
6. Dajsuke Nakadžima (JPN), Honda NSX-GT, +4,356
7. Mike Rockenfeller (GER), Audi RS 5 DTM, +4,536
8. Ryō Hirakawa (JPN), Lexus LC500, +4,681
9. René Rast (GER), Audi RS 5 DTM, +5,624
10. Benoît Tréluyer (FRA), Audi RS 5 DTM, +7,226
...

Nejrychlejší kolo: Narain Karthikeyan (IND), Honda NSX-GT, 1:31,572
Pole position: Loïc Duval (FRA), Audi RS 5 DTM, 1:46,940.