Rast oslavil titul vítězstvím a odešel bos
Hockenheimring – 1. závod
Šampionát DTM rozepsal epilog letošní sezony. První závodní den velkého finále na Hockenheimringu, okořeněný startem zástupců japonského Super GT, dirigoval staronový mistr Rast.
Závod se stal metaforou letošního ročníku. Rast byl suverénní, krátce mu zahrozil Wittmann. Müller byl rychlý, ale chybělo mu potřebné štěstí. Nově příchozí přinesli vítané zpestření, ale nebyli vážnou konkurencí.
„Nijak jsme se nepřipravovali a stojíme na pole position,“ nechal se Rast slyšet po vyhrané kvalifikaci. Nejlepší startovní pozici jezdec týmu Rosberg bezchybně zúročil a vedení si hlídal až do zastávky v boxech. Tu stihl absolvovat v 18. kole těsně před výjezdem safety caru.
Neutralizace závodu kvůli odtažení nepojízdného Engova bmw vůbec nepotěšila jeho kolegu Wittmanna, který představoval jediné riziko pro Rastovu spanilou jízdu. „Měli jsme šanci zvítězit, ale bohužel zasáhl safety car, což nám zničilo strategii. Undercut by fungoval,“ postěžoval si svěřenec týmu RMG.
Když to nešlo přes boxy, musel si Wittmann najít cestu kolem jezdce Audi v závodním tempu. Opravdu se mu Rasta podařilo v 25. kole ve vlásence předjet, ale ten mu o kolo později oplatil stejnou mincí a další atak už soupeři z BMW nedovolil. Po skončení závodu si Rast střihl několik piruet a odhodil své rukavice i boty do davu na tribuně. Následné oficiality si tak musel odbýt bos.
Druhý muž průběžného pořadí Müller zažil nepovedený závod. Hned z jeho kraje musel vracet soupeřům pozice, pneumatiky měnil během výjezdu safety caru a musel tak do boxů znovu, přičemž překročil rychlost v pit lane a byl penalizován. Jeho ztracené body chyběly týmu Abt k tomu, aby udržel při životě naděje na týmový titul. Ten tak připadl stáji Rosberg.
Křest ohněm si odbyly japonské automobilky. Značky Honda, Nissan a Lexus nasadily do závodu po jednom voze, stroje stavěné pro šampionát Super GT však nejsou vybaveny systémy DRS ani Push-to-Pass, což limitovalo jejich konkurenceschopnost.
Nissan zastavila už na startu poškozená hřídel, Lexus nenápadně kroužil. Nejlépe se vedlo mistru světa formule 1 Buttonovi, jenž dokázal při svém prvním startu v DTM dojet s modelem NSX na devátém místě, jen pět sekund za nejrychlejším zástupcem Aston Martinu Di Restou.
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | René RAST | Audi | Rosberg | 1:01:00.948 | 38 | |
2. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 1:01:02.641 | +1.693 | 38 |
3. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 1:01:11.645 | +10.697 | 38 |
4. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 1:01:18.743 | +17.795 | 38 |
5. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 1:01:25.172 | +24.224 | 38 |
6. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 1:01:26.708 | +25.760 | 38 |
7. | Paul di RESTA | Aston Martin | R-Motorsport | 1:01:27.387 | +26.439 | 38 |
8. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 1:01:28.218 | +27.270 | 38 |
9. | Jenson BUTTON | Honda | 1:01:32.440 | +31.492 | 38 | |
10. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 1:01:32.816 | +31.868 | 38 |
11. | Jake DENNIS | Aston Martin | R-Motorsport | 1:01:38.945 | +37.997 | 38 |
12. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 1:01:39.390 | +38.442 | 38 |
13. | Ryo HIRAKAWA | Lexus | 1:01:41.906 | +40.958 | 38 | |
14. | Jonathan ABERDEIN | Audi | WRT | 1:01:47.879 | +46.931 | 38 |
15. | Pietro FITTIPALDI | Audi | WRT | 1:02:00.144 | +59.196 | 38 |
16. | Sheldon VAN DER LINDE | BMW | RBM | 1:02:00.550 | +59.602 | 38 |
17. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 1:02:02.544 | +1:01.596 | 38 |
- | Tsugio MACUDA | Nissan | 1:01:07.832 | 21 | ||
- | Daniel JUNCADELLA | Aston Martin | R-Motorsport | 33:26.299 | 20 | |
- | Philipp ENG | BMW | RBM | 26:58.716 | 17 |