DTM ve stínu dominantní Super GT
Fuji Speedway – 1. závod
Sen pořadatelů německého šampionátu DTM a japonského Super GT se proměnil ve skutečnost. Okruh Fuji Speedway se stal dějištěm prvního skutečného klání obou závodních sérií, které vyslaly do boje armádu dvaadvaceti vozů pěti značek (Audi, BMW, Honda, Lexus a Nissan). V prvním z dvojice „závodu snů“ byly suverénní domácí speciály.
Tento doposud unikátní podnik má i svá jedinečná sportovní pravidla, která jsou kompromisem reflektujícím rozdílnou povahu obou šampionátů. Formát víkendu tak například vzešel ze sprintů DTM, zatímco vlastní start závodů byl přejat z regulí vytrvalostního Super GT. Pomůcky usnadňující předjíždění, tedy DRS a Push-To-Pass, byly zakázány a vozy smějí obouvat pouze jednotné pneumatiky Hankook.
Právě adaptace na standardizované obutí dělala Japoncům vrásky při jejich hostování během finále sezony DTM na Hockenheimringu. Na domácí půdě však týmy Super GT ožily a byli to naopak Němci, kreří se trápili s životností pneumatik a nedostatkem rychlosti.
První rána přišla pro zástupce ze starého kontinentu ještě před startem závodu. Duval, jenž v dopolední kvalifikaci vybojoval skvělou druhou pozici, havaroval na vlhké dráze cestou na startovní rošt. Své audi poškodil natolik, že tím pro něj sobotní program skončil.
Místo vedle držitele pole position Cassidyho tak zůstalo volné a boj o čelní příčky se po letmém startu stal výhradně lokální záležitostí. Vedoucí Novozélanďan se svým lexusem vyrazil neohroženě vpřed, následován dvěma hondami Cukakošiho a Jamamota. Nejlepší zástupce DTM, původně pátý Rockenfeller, se začal s přibývajícím počtem kol propadat.
Opačným směrem měl namířeno úřadující mistr německého šampionátu Rast. Po startu ze čtrnácté příčky se mu povedlo vystoupat až do první šestky, ve druhé části závodu však začal na soupeře ztrácet a cílem projel jako osmý.
Lépe se vedlo jeho kolegovi z Audi Treluyerovi, jenž ožil při závěrečném tříkolovém spurtu, který následoval po intervenci safety caru. S čerstvějšími pneumatikami než jeho soupeři proletěl polem ze čtrnácté až na šestou pozici. Nešťastně při tom havaroval s parťákem Rockenfellerem. „Neviděl mne a já neměl kam uhnout,“ popsal Francouz ožehavou situaci v zatáčce Dunlop.
BMW dalo v Japonsku legendě Zanardimu znovu možnost usednout do vozu DTM. Podobně jako při jeho loňském debutu v Misanu, nebyly podmínky na trati vůbec jednoduché a tentokrát postihly věčně usměvavého Itala také technické problémy. Před startem museli mechanici na jeho voze narychlo opravovat řazení a během závodu pak Zanardiho zastavily problémy s motorem. Nedařilo se ani Wittmannovi, kterému se nevyplatila agresivní strategie z úvodních kol a později musel podruhé do boxů pro nové pneumatiky. Hvězda DTM tak skončila beznadějně poslední s jedním kolem ztráty.
Cassidyho suverénní počin v čele neohrozil ani závěrečný restart po defektu Sasakiho nissanu a jezdec Lexusu si vítězstvím napravil chuť po neúspěchu na německé půdě. „Jsme tu silní, takže jsem si věřil. Po závodě v Hockenheimu jsem chtěl ukázat, že nám rychlost nechybí,“ poodkryl vítěz svoji motivaci.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
1. Nick Cassidy (NZL), Lexus LC500, 35 kol v čase 57:45,326
2. Koudai Cukakoši (JPN), Honda NSX-GT, +0,433
3. Naoki Jamamoto (JPN), Honda NSX-GT, +5,862
4. Kenta Jamašita (JPN), Lexus LC500, +6,974
5. Šo Cuboj (JPN), Lexus LC500, +9,966
6. Benoît Tréluyer (FRA), Audi RS 5 DTM, +11,242
7. Juhi Sekiguči (JPN), Lexus LC500, +11,369
8. René Rast (GER), Audi RS 5 DTM, +11,540
9. Judži Tačikawa (JPN), Lexus LC500, +13,421
10. Hideki Mutoh (JPN), Honda NSX-GT, +13,426
...
Nejrychlejší kolo: Tadasuke Makino (JPN), Honda NSX-GT, 1:31,186
Pole position: Nick Cassidy (NZL), Lexus LC500, 1.41,827