Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso spokojen s konkurenceschopností

Alonso spokojen s konkurenceschopností

V mini-šampionátu je na tom McLaren poměrně dobře.

Fernando Alonso a jeho tým si z Hungaroringu odvezli body za sedmé místo. Není jich mnoho, ale McLaren se opět alespoň trochu vzdálil týmům za sebou a přiblížil týmům za sebou. Španěl tuto skupinku týmů bojujících o zbytky po Mercedesu, Ferrari a Red Bullu nazval mini-šampionátem, tedy jakousi druhou ligou, v které se McLarenu daří čím dál lépe.

"Je škoda, že jsme se nemohli dostat výš (ze sedmého místa na startu na sedmé místo v cíli), ale myslím si, že jsme byli nejlepší ze zbytku světa," řekl Alonso. "Mercedes, Red Bull a Ferrari jsou momentálně pro všechny ostatní mimo dosah, na jiné úrovni. A v mini-šampionátu nás ostatních jsme byli konkurenceschopní a dosáhli maximum možného.

Moc zábavy jsem si přitom neužil. Pro nás to bylo trochu nudné odpoledne, ne obvyklá maďarská show. Jediný, kdo nedokončil závod, byl bohužel Jenson (Button). Jsem rád, že jsme měli takto úspěšný víkend a snad budeme pokračovat v nasazeném tempu."

Jenson Button závod nedokončil, oficiálním důvodem je únik oleje. Brit ale beztak jezdil daleko od bodovaných pozic kvůli problému se ztrátou tlaku v hydraulickém systému. A jako kdyby nestačilo, že klesl až na chvost pole, ještě dostal trest průjezdu boxovou uličkou kvůli porušení pravidla, které omezuje komunikaci mezi jezdcem a boxovou zídkou. Je přesvědčený, že byl potrestán neprávem, protože komunikace týkající se bezpečnosti má výjimku.

"Takže brzdový pedál na podlaze není důvod k obavě o bezpečnost? Tak to je tedy zajímavé. Charlie by si měl asi přečíst něco o tom, co je bezpečné a co ne," stěžoval si Button na Charlieho Whitinga ještě během závodu.

Po závodě dodal: "Brzdový pedál šel až k podlaze, z čehož jezdec nemá zrovna nejlepší pocit. Podle mě je to otázka bezpečnosti, problém ohrožující bezpečnost. Tým mi pomohl se změnou v nastavení, takže se to pak už neopakovalo. Pedál se už nevracel k podlaze a dostali jsme penalizaci, průjezd boxovou uličkou, přestože jsme už byli poslední."