Vandoorne doma ztratí 35 míst
Taková je cena za novou pohonnou jednotku.
Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne budou v Belgii používat vylepšené pohonné jednotky Hondy, ale pouze domácí jezdec dostane tvrdý trest.
VC Maďarska se jela před čtyřmi týdny, což ve vývojovém cyklu motoru není dlouhá doba, ale Honda za ten čas našla způsob, jak z toho svého dostat o pár koňských sil více. A to dokonce bez výměny některého z důležitých komponentů. Jezdci McLarenu tak dostanou bonus k výkonu zdarma, bez trestu za nedovolenou výměnu části pohonné jednotky.
Vandoorne ale již opět potřebuje nový spalovací motor, což se využije k nasazení kompletně nové pohonné jednotky. Zítra poprvé použije pátý spalovací motor, osmé turbo, osmé MGU-H, páté MGU-K, šestou baterii a šestou řídící elektroniku v této sezoně. To pro jezdce znamená trest ztráty 35 pozic na startu velké ceny. Vandoorne tak do své první domácí velké ceny téměř jistě odstartuje z poslední řady.
Útěchou mu může být, že Honda to využije k nasazení dalších novinek zaměřených na spolehlivost. Japonská automobilka nazývá Vandoorneho verzi pohonné jednotky spec 3.6, Alonsovu spec 3.5. Pokud se nové díly osvědčí, dvojnásobný mistr světa je dostane v Monze.
Honda McLarenu předvádí, že dokáže dodržovat agresivní vývojový plán, přičemž využívá fakt, že tuto sezonu již neplatí žetonové omezení vývoje. Avšak nadále je omezována tresty, které jezdci dostávají při prvním použití nových dílů a musí proto postupovat takticky. Závody na rychlých okruzích by nejspíš beztak nekončily bodovou sklizní a Alonso s Vandoornem si odpykají tresty dříve, než se F1 přesune na městský okruh v Singapuru, kde bude šance na body pro McLaren mnohem vyšší.
VC Maďarska se jela před čtyřmi týdny, což ve vývojovém cyklu motoru není dlouhá doba, ale Honda za ten čas našla způsob, jak z toho svého dostat o pár koňských sil více. A to dokonce bez výměny některého z důležitých komponentů. Jezdci McLarenu tak dostanou bonus k výkonu zdarma, bez trestu za nedovolenou výměnu části pohonné jednotky.
Vandoorne ale již opět potřebuje nový spalovací motor, což se využije k nasazení kompletně nové pohonné jednotky. Zítra poprvé použije pátý spalovací motor, osmé turbo, osmé MGU-H, páté MGU-K, šestou baterii a šestou řídící elektroniku v této sezoně. To pro jezdce znamená trest ztráty 35 pozic na startu velké ceny. Vandoorne tak do své první domácí velké ceny téměř jistě odstartuje z poslední řady.
Útěchou mu může být, že Honda to využije k nasazení dalších novinek zaměřených na spolehlivost. Japonská automobilka nazývá Vandoorneho verzi pohonné jednotky spec 3.6, Alonsovu spec 3.5. Pokud se nové díly osvědčí, dvojnásobný mistr světa je dostane v Monze.
Honda McLarenu předvádí, že dokáže dodržovat agresivní vývojový plán, přičemž využívá fakt, že tuto sezonu již neplatí žetonové omezení vývoje. Avšak nadále je omezována tresty, které jezdci dostávají při prvním použití nových dílů a musí proto postupovat takticky. Závody na rychlých okruzích by nejspíš beztak nekončily bodovou sklizní a Alonso s Vandoornem si odpykají tresty dříve, než se F1 přesune na městský okruh v Singapuru, kde bude šance na body pro McLaren mnohem vyšší.