Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Barcelona potřebuje prodloužit kontrakt

Barcelona potřebuje prodloužit kontrakt

V opačném případě vypadne z kalendáře

S blížící se Velkou cenou Španělska vyvstává otázka, zda bude během jejího víkendu oznámen podpis nové smlouvy s vlastníky F1. V opačném případě by byl spuštěn velmi nepříjemný odpočet, protože bez smlouvy na rok 2019 nemohou být do prodeje uvolněny vstupenky. Ve Španělsku se už nějaký čas spekuluje, zda Liberty Media nechce závod přenést z okruhu Barcelona-Catalunya do ulic některého ze španělských velkoměst.

"Naším cílem je dosáhnout dohody s Barcelonou. Chceme, aby Barcelona zůstala dlouhodobě. Navždy? Téměř bych na to přikývl," ujistil španělské žurnalisty Chase Carey, generální ředitel F1. Ten ovšem zároveň prohlásil, že ve Španělsku jsou přece i jiné okruhy, takže konec Barcelony by nemusel být koncem VC Španělska.

S tímto závodem to ale vypadá dobře, stejně jako s Montrealem. Po oznámení, že v Miami se bude příští týden hlasovat o podpoře vlastní velké ceny, se vyrojily spekulace, že závod by Montrealu ukradl část diváků i červnový termín a v tom případě by se VC Kanady možná ani nejela. Ani toto by ale neměla být pravda.

"Velká cena Miami nás nijak neovlivní. Logistika je starostí F1, my prostě máme kontrakt do roku 2029," citují noviny La Presse promotéra velké ceny na okruhu Gillese Villeneuvea.

VC Španělska


Údajně ale až tři okruhy mají kontrakty podepsané Berniem Ecclestonem s platností pouze do roku 2018. O jednom je to dobře známo. Je to Hockenheimring, na němž závisí blízká budoucnost VC Německa. Pokud Liberty Media rychle nedospěje k dohodě s Nürburgringem nebo nenajde jiné místo.

Dalšími dvěma by měly být okruhy Spa-Francorchamps a Suzuka. Japonský okruh může spoléhat na podporu Hondy, která hodlá v F1 setrvat minimálně do roku 2020. Německé okruhy a Spa mohou kalkulovat s Careyho příslibem, že nebude snižovat počet evropských závodů. Spa se kromě toho v posledních letech výborně daří díky nizozemským fanouškům Maxe Verstappena a ztrátu Německa by majitelé F1 asi Careymu hodně vyčítali.

A kdo se tlačí opačným směrem? Své plány ucházet se o místo v kalendáři už oznámil nizozemský okruh Assen a vážným kandidátem překvapivě zůstává i Kodaň, která i po zveřejnění velmi negativního stanoviska místostarostky pokračuje v analýze dopadu velké ceny na město a jeho finance. Renovovaný žurnalista Joe Saward, který už před dvěma měsíci očekával oznámení plánů na velkou cenu v Miami, považuje za jisté, že F1 zamíří do Vietnamu, přesněji do města Hanoj ​​ležícího na severu země, tedy v blízkosti čínské hranice.

Za horizontem roku 2018 čekají Careyho a jeho tým boje o dvě velké evropské bašty F1. Příští rok vyprší smlouvy britskému okruhu Silverstone i italské Monze.