Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Toro Rosso to vře

V Toro Rosso to vře

Hartley tým podezřívá z nadržování Gaslymu

Brendon Hartley je pod velkým tlakem. Red Bull za něj do Toro Rosso hledá náhradníky a nezastaví se ani před sporem s Nissanem, zatímco jemu Helmut Marko i Franz Tost říkají, že by měl podávat lepší výkony, pokud chce zůstat v týmu. I kdyby Novozélanďan již nedoufal v setrvání ve F1, pro jeho další kariéru nebude dobré, pokud si ho lidé budou pamatovat jako jezdce, který nedokázal naplnit očekávání svých šéfů. To by už byl lepší tichý rozchod s pár standardními frázemi v tiskové zprávě.

"V Austinu ukázal dobrou rychlost, ale přesto, v tabulce má čtyři body a Pierre jich má 28. To znamená, že musí mít lepší výsledky, pokud chce zůstat v týmu," řekl šéf týmu Toro Rosso Tost na čtvrteční tiskovce před Velkou cenou Mexika. Tost si přitom obyčejně jezdce svého týmu oblíbí a veřejně lituje i odchodu těch, které Red Bull vyřadí pro nedostatečné výkony, kupříkladu Daniila Kvjata nebo Jean-Érika Vergnea.

Nyní nejspíš přilil olej do ohně, o kterém si Hartley v cíli Velké ceny USA myslel, že se mu ho povedlo trochu přidusit. Sice dojel mimo bodované pozice, ale týmový kolega byl až za ním. A pak se ještě dozvěděl, že díky diskvalifikaci dvou soupeřů se dostal ke dvěma bodům za deváté místo, zatímco Pierre Gasly zůstal na nule. Jak velké muselo být jeho rozčarování, když nejen Gasly, ale i tým v tiskové zprávě po VC USA odůvodnili až dvanácté místo vozu s číslem 10 poškozenou podlahou. Oslavné fanfáry se nekonaly… a v pátek v Mexiku si Hartley pustil pusu na špacír.

"Po celou sezonu se zlepšuji, ačkoli ne vždy to mohu ukázat, když strategie zvýhodňuje druhý vůz," řekl Hartley. "V kvalifikacích jsem byl velmi blízko, ale právě ty často rozhodly o tom, který vůz bude bodovat. Ale myslím si, že se po celou sezonu zlepšuji a v Austinu jsem to ukázal. Přesto, že se v tiskové zprávě píše něco jiného, druhý vůz neměl žádné problémy. Prostě jsem podal moc dobrý výkon a jsem šťastný, že jsem získal dva body."

Před VC Mexika se to nezdálo zajímavé, ale v juniorském týmu Red Bullu to evidentně neprošlo bez povšimnutí, protože to mělo veřejnou dohru. Gasly o poškozené podlaze mluvil opět a nebál se jít do detailů.

"V podstatě se v prvním kole stalo to, že se přede mnou srazili Stroll a Alonso a já se jim musel nějak vyhnout, tak jsem střihl, myslím, čtvrtou šikanu. Byl to slušný skok a po nárazu zůstala velká díra. To byl první náraz a pak, na zadní rovince, když kolidovali Charles (Leclerc) a Grosjean, zůstal ležet velký kus karbonu. Všichni přede mnou se mu vyhnuli, já ho vzal pod podlahu. Vůz byl pak hodně přetáčivý a těžko se s ním jezdilo. To pak ovlivnilo degradaci pneumatik, vyvážení a v podstatě celý závod,“ tvrdil Gasly.

Hartley byl, možná musel být, mnohem stručnější.

"Bez komentáře."

Trvá na tom, že tým fanouškům lhal?

"Nemám dovoleno mluvit o tom."