Kubica ztratil další den
Pouze 90 zbytečných kol
Tak se zdá, že australský návrat Roberta Kubici na starty velkých cen nebude žádnou velkou oslavou, ani procházkou v růžové zahradě. Poté, co si Polák včera na konto připsal 90 kol, byste od něj čekali trošku optimismu, jenže podívejte se na jeho nejlepší dosažený čas a začnete tušit, že něco nebylo v pořádku. Kubica byl o 2,7 sekundy pomalejší než nejrychlejší Sebastian Vettel o 1,2 sekundy zaostal za druhým nejpomalejším Sergiem Pérezem.
Šlo o důsledek opoždění výroby prvního FW42, jenž se na trati v Barceloně poprvé ukázal až během třetího z osmi testovacích dnů. Včera, v osmý a poslední testovací den, už byly některé jeho díly opotřebované a náhradní se nestihly vyrobit.
"Ztratili jsme další den," řekl Kubica v pátek podvečer. "Jistě, odkroužili jsme kola, jenže vůz měl do ideálního stavu daleko. Měli jsme nějaké problémy a vůz bohužel nebyl reprezentativní, jak by měl být. Na náš test to mělo velký dopad, na to, co jsme dnes dělali. Data nebyla věrohodná, takže jsme těžko mohli udělat něco pro Austrálii.
Některé z dnešních problémů jsou důsledkem spěchu. Když jste před týdnem měli problém dát dohromady kompletní vůz, máte pak potíže s nedostatkem náhradních dílů. Dnes jsme potřebovali pár věcí vyměnit, ale nemohli jsme."
O ubohém stavu vozu otevřeně mluvil i technický ředitel týmu Paddy Lowe.
"Odpoledne jsme bohužel museli ukončit dlouhé stinty, jelikož mnoho částí karosérie dosáhlo kritického bodu životnosti. Dostaly se do stavu, kdy ježdění už nemělo smysl pro nás ani pro Roberta. Proto jsme se rozhodli čas ještě využít k trénování procedur (starty, zastávky v boxech atd.)," řekl.