Nodžiri pokračuje na vítězné vlně
Druhý závod Super Formule v Suzuce
Pro Tomokiho Nodžiriho nemohla letošní sezona japonského šampionátu Super Formule začít lépe. Po triumfu v úvodním závodě na okruhu Fudži, který se konal začátkem dubna, totiž během uplynulého víkendu ovládl i druhý podnik sezony v Suzuce.
Do závodu ovšem Nodžiri startoval až jako druhý. V kvalifikaci totiž nestačil na Nireje Fukuzumiho, který navíc kraloval i v úvodu závodu. V devátém kole z třiceti se ale Fukuzumiho sen o prvním vítězství v Super Formuli rozplynul. Bývalého pilota formule 2 totiž postihl defekt pneumatiky a odstoupil. Díky tomu se Nodžiri posunul do vedení. Ve zbývajících kolech měl závod pod kontrolou a o vedení přišel pouze dočasně během zastávek v boxech. Nezastavil ho ani výjezd zpomalovacího vozu na začátku druhé poloviny závodu kvůli nehodě Judžiho Kunimota.
Za Nodžirim dojel do cíle jako druhý Rio Hirakawa. Třetí skončil Ukjo Sasahara. Ten stejně jako při úvodním podniku zaskakoval u stáje Dandelion za Tadasukeho Makina, který se stále zotavuje z meningitidy.
Nepříliš výrazný vstup do nové sezony zažívá úřadující šampion Naoki Jamamoto. Ten se pro letošní sezonu přesunul ze stáje Dandelion k Nakadžima Racingu a po šesté příčce ve Fudži tentokrát obsadil osmé místo.
Hned za Jamamotem se umístil Giuliano Alesi. Syn bývalého pilota formule 1 Jeana Alesiho zaskočil u týmu TOM´S za Kazukiho Nakadžimu, který měl povinnosti na předsezonních testech FIA WEC v belgickém Spa-Francorchampsu. Alesiho premiéra v Super Formuli skončila ziskem dvou bodů za deváté místo. Zajímavostí je, že Francouz o víkendu nezávodil v Suzuce pouze v Super Formuli. Zúčastnil se totiž i závodů doprovodné Super Formule Lights, kde obsadil dvě druhá a jedno třetí místo.
Giuliano Alesi ale nebyl jediným loňským pilotem formule 2, který se v Suzuce objevil. Nastoupil také Nobuharu Macušita, který se v Super Formuli představil již dříve. Tentokrát nahradil u týmu B-Max Američana Yvese Baltase, který stejně jako v případě úvodního podniku chyběl kvůli cestovním omezením. Macušitův návrat do šampionátu skončil 13. místem.
Druhého podniku se nemohli zúčastnit ani Sacha Fenestraz s Kamujem Kobajašim, kteří museli vynechat již úvodní podnik. Zatímco Fenestrazovi znovu zabránila ve startu cestovní omezení, Kobajaši na tom byl stejně jako Kazuki Nakadžima a nemohl startovat kvůli účasti v předsezonních testech FIA WEC. Fenestraze opět nahradil u týmu Kondō Jujči Nakajama a Kobajašiho zastoupil u KCMG Kazuto Kotaka.
Třetí závod letošní sezony Super Formule bude hostit 16. května okruh Autopolis.
Pořadí | Jezdec | Tým | Země | Počet kol/ztráta |
---|---|---|---|---|
1. | Tomoki Nodžiri | Team Mugen | Japonsko | 30 kol |
2. | Rio Hirakawa | carenex Team Impul | Japonsko | +1,452 |
3. | Ukjo Sasahara | Docomo Team Dandelion Racing | Japonsko | +4,186 |
4. | Juhi Sekiguči | carenex Team Impul | Japonsko | +9,915 |
5. | Hiroki Ocu | Red Bull Mugen Team Goh | Japonsko | +10,522 |
6. | Ritomo Mijata | Kuo Vantelin Team TOM´S | Japonsko | +11,855 |
7. | Šo Cuboj | P.mu/cerumo・INGING | Japonsko | +14,777 |
8. | Naoki Jamamoto | TCS Nakadžima Racing | Japonsko | +14,780 |
9. | Giuliano Alesi | Kuo Vantelin Team TOM´S | Francie | +15,103 |
10. | Tošiki Oju | TCS Nakadžima Racing | Japonsko | +16,302 |
11. | Sena Sakaguči | P.mu/cerumo・INGING | Japonsko | +19,107 |
12. | Kenta Jamašita | Kondō Racing | Japonsko | +21,442 |
13. | Nobuharu Macušita | B-Max Racing | Japonsko | +22,183 |
14. | Jujči Nakajama | Kondō Racing | Japonsko | +22,652 |
15. | Kazuja Ošima | NTT Communications Rookie | Japonsko | +24,379 |
16. | Kazuto Kotaka | KCMG | Japonsko | +25,915 |
17. | Tatiana Calderónová | ThreeBond DragoCorse | Kolumbie | +29,363 |
DNF | Judži Kunimoto | KCMG | Japonsko | +16 kol |
DNF | Nirej Fukuzumi | Docomo Team Dandelion Racing | Japonsko | +21 kol |
Průběžné pořadí šampionátu: 1. Nodžiri 45, 2. Hirakawa 23, 3. Oju 19, 4. Sasahara 18, 5. Fukuzumi 14, 6. Mijata 9, 7. Sekiguči 8, 8. Jamamoto 8, 9. Ocu 6, 10. Cuboj 4, 11. Kunimoto 3, 12. Alesi 2, 13. Sekiguči 2, 14. Ošima 1.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Honda Racing