Pérez odpoledne vystřídal v čele Bottase
Velká cena USA - 2. trénink
V 15:00 hodin místního času odstartoval v Austinu druhý volný trénink na Velkou cenu USA. Také před jeho startem panovalo v Austinu slunečné počasí. Zatímco vzduch měl 29 stupňů, teplota trati činila 37 stupňů.
Jezdci s výjezdem na dráhu tradičně neotáleli a ihned poté, co se začala odpočítávat hodina určená pro druhé tréninkové jízdy, se na trať vydaly první monoposty. Norris se ale vzápětí vrátil zpět k mechanikům. Stěžoval si totiž, že mu cosi překáží a nemůže dobře zatáčet.
Po pěti minutách už piloti začali zaznamenávat první časy. Devět minut před koncem už měli na kontě zajetý čas všichni kromě zmíněného Norrise a Russella, který také stále zůstával v garáži. Na prvním místě se nacházel Bottas před Pérezem a Verstappenem.
I přestože se jednalo pouze o trénink, mohli jsme na dráze vidět souboj mezi Hamiltonem a Verstappenem. Pilot Red Bullu dokonce ukázal svému hlavnímu soupeři v boji o titul prostředník a nazval ho idiotem.
Byli jsme svědky dvou výletů mimo trať v první zatáčce. Postarali se o ně Schumacher a Ocon, kteří nedobrzdili. Svůj vůz musel na výjezdu z jedenácté zatáčky krotit i Gasly. Mazepin měl problém s přilbou. "Až se vrátím do boxů, musím si vyměnit helmu. Šíleně mi slzí oči," hlásil do vysílačky.
Po dvaceti minutách v garáži se konečně vydal na dráhu i Russell. Norris nedobrzdil do jedenácté zatáčky. Po přezutí na nejměkčí směs pneumatik se dostal do čela Stroll. Pilot Aston Martinu odsunul na druhé místo Péreze, který do té doby vedl. Vzápětí si ale Kanaďan stěžoval, že má něco v oku.
Strollův pobyt v čele ale nebyl dlouhý. Na měkkou směs pneumatik totiž přezuli také piloti Mercedesu. Nejprve překonal Strolla Bottas a poté Fina sesadil z prvního místa Hamilton. Sedminásobný šampion ale zanedlouho o svůj čas přišel kvůli překročení traťových limitů a propadl se na pátou pozici.
Také Pérez brzy přezul na měkké pneumatiky a zanedlouho se vrátil zpět na první místo. Druhý byl Bottas a třetí Ricciardo. Pořadí za pilotem Red Bullu se ale v dalších momentech změnilo a zatímco na druhou příčku se posunul Norris, na třetí Hamilton.
Horkou chvilku zažil Mazepin. V první zatáčce se totiž najednou po jeho boku objevil vůz Aston Martinu, který vyjel z boxové uličky. "Jen tak tak jsem se vyhnul havárii," uvedl do vysílačky. O pár minut později vyjel v patnácté zatáčce z trati Latifi.
V závěru tréninku už se většina startovního pole soustředila na závodní simulace. Většina pilotů včetně prvního Péreze, druhého Norrise a třetího Hamiltona kroužila na střední směsi.
Tři minuty před koncem se ocitl v nemalých problémech Alonso. Pilot týmu Alpine se v devatenácté zatáčce roztočil, šel do kačírku a zadní částí svého vozu dokonce skončil v bariéře. Dokázal se ale vrátit zpět do boxů a nezdálo se, že by na jeho voze došlo k velkým poškozením.
Fernando Alonso je jedním z jezdců, kteří v Austinu nastupují se speciálním zbarvením přilby. Foto: Alpine
Pořadí na čele už se v závěrečných minutách neměnilo. Vítězem tréninku se tak stál Pérez před Norrisem a Hamiltonem. Mexičan zůstal první i přesto, že mu v závěru sportovní komisaři odebrali jeden z jeho zajetých časů za překročení traťových limitů v deváté zatáčce. Vítěz prvního tréninku Bottas skončil čtvrtý a Verstappen osmý.
Ještě po skončení tréninku musel řešit trable Giovinazzi. Ital totiž netrefil nájezd do boxové uličky. Poté se ale zvládl otočit a dostal se zpět do boxů vlastními silami.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sergio Pérez | Red Bull | Honda | 1:34,946 | 24 | |
2. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:35,203 | + 0.257 | 20 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:35,310 | + 0.364 | 22 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:35,360 | + 0.414 | 24 |
5. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:35,457 | + 0.511 | 21 |
6. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:35,561 | + 0.615 | 25 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:35,572 | + 0.626 | 23 |
8. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:35,824 | + 0.878 | 23 |
9. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:35,919 | + 0.973 | 24 |
10. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:36,138 | + 1.192 | 26 |
11. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:36,158 | + 1.212 | 23 |
12. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:36,242 | + 1.296 | 25 |
13. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:36,376 | + 1.430 | 18 |
14. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:36,558 | + 1.612 | 25 |
15. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Ferrari | 1:36,718 | + 1.772 | 30 |
16. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 1:36,983 | + 2.037 | 24 |
17. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:37,041 | + 2.095 | 24 |
18. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:37,254 | + 2.308 | 26 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:37,490 | + 2.544 | 21 |
20. | Nikita Mazepin | Haas | Ferrari | 1:38,026 | + 3.080 | 23 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull