Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso na pole position nemyslí

Alonso na pole position nemyslí

Zmínil však boj o top 5.

Fernando Alonso včera vypadal hodně rychle a podařilo se mu získat hodně pozornosti, když ve druhém tréninku zajel nejrychlejší kolo dne. Byl o 0.169 vteřiny rychlejší než Max Verstappen. Jeho týmový kolega, Lance Stroll, byl šestý. A to navzdory tomu, že má poraněné zápěstí a zcela vynechal zimní test, takže ve voze seděl první den. Přesto si málokdo dokáže představit, že Aston Martin bude opravdu konkurencí pro Red Bull. Mnozí ho vidí na jedné úrovni s Ferrari a před Mercedesem.

Tak to tedy vůbec,“ odpověděl v pátek večer španělský závodník na otázku, zda bude zklamaný, pokud v Bahrajnu nezíská pole position. „Tak vysoko nemířím, opravdu. Popravdě řečeno, ani neumím říct, se kterou pozicí bychom byli dostatečně spokojeni. Po testu jsme mluvili o postupu do třetí části kvalifikace s oběma vozy a že bychom měli z prvních pár závodů vytěžit co nejvíce bodů. Hlavně nedělat chyby.

Chyba se udělá snadno. Bojovat o dvanácté, čtrnácté místo není totéž jako bojovat o top pět. Je to zcela jiný tlak, je v tom více adrenalinu. Jako tým určitě ještě musíme do některých věcí dorůst. Musím počítat s tím, bohužel, že nějaké chyby prostě musí přijít. Jsme hodně nový tým.

Zmínkou o pátém místě, nebo některém z prvních pěti míst, Alonso možná i nechtěně naznačil, že za rychlejší považuje vozy Red Bullu a nejspíše i Ferrari.

Alonso bude dnes nejspíše spokojený i se třetí radou. Foto: Aston Martin

Strollovo zaostávání dobře vysvětluje radiokomunikace se závodním inženýrem.

Lanci, potřebujeme kompromis v jedničce (první zatáčce) a lepší dvojku. Uber v jedničce kvůli dvojce,“ řekl Ben Michell.

Nemohu, kámo. Ruce,“ vysvětlil kanadský závodník.

Stroll nyní nejspíše používá k řízení hlavně levou ruku a pravou zatěžuje co nejméně.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Aston Martin