Aston Martin nadále překvapuje, Alonso vyhrál druhý trénink
VC Bahrajnu - 2. trénink
Druhý volný trénink na VC Bahrajnu skončil překvapivým vítězstvím Alonsa. Do nejlepší trojice se opět vešly oba Red Bully. Druhý skončil Verstappen a třetí Pérez. Trénink se konal za tmy a tím pádem v mnohem reprezentativnějších podmínkách pro závod.
Druhý trénink v Bahrajnu odstartoval v 18:00 hodin místního času. Tou dobou už se stmívalo. To znamenalo, že týmy dostaly příležitost vyzkoušet své vozy v mnohem relevantnějších podmínkách pro kvalifikaci a závod. Teploty ochladly a zatímco asfalt měl 28 stupňů, vzduch dosahoval teploty 23 stupňů.
Jako vítěz prvního tréninku vstupoval do druhých tréninkových jízd Pérez. Za ním se umístili Alonso a Verstappen. Výsledky tréninku ale jen vzdáleně odrážely, jak na tom jednotlivé týmy jsou. Řada jezdců včetně pilotů Ferrari a Mercedesu totiž vůbec nepoužila měkkou směs pneumatik.
Ihned v úvodu se na trať vydala většina vozů. Převládala střední směs pneumatik, někteří ale sáhli rovnou po měkkých gumách. Mezi nimi byli mimo jiné i oba piloti Ferrari a Mercedesu. Šlo tak o jejich první jízdy na nějměkčí sadě během tohoto víkendu.
Jako první zaznamenal měřené kolo Stroll. Kanaďanův čas měl hodnotu 1:33,624. Pilot Aston Martinu ovšem nazul střední směs pneumatik a dalo se tak očekávat, že ho brzy někdo pokoří. To se zanedlouho povedlo Oconovi (1:32,415). Netrvalo ale dlouho a vedení převzal Sainz. Kromě pilota Ferrari navíc Ocona zdolal i jeho kolega Gasly.
Leclerc se o pár okamžiků později dostal na první místo před Sainze. Monačan si ovšem při výejzdu z boxů opět stěžoval na zvláštní chování spojky, na které upozorňoval již při prvním volném tréninku.
Piastri se postaral o dramatický moment. Na cílové rovince si vyšlápl na Cunodu a do první zatáčky s ním najížděl bok po boku. Před Australanem se ale najednou objevil pomalu jedoucí Stroll a měl tak co dělat, aby zabránil kolizi. K té naštěstí nedošlo.
Verstappen nebyl spokojen s chováním auta: "Přijde mi, že poskakuje mnohem více než při testech," postěžoval si.
De Vries zavařil Norrisovi. Nizozemec byl v boxové uličce vyslán přímo do cesty pilota McLarenu. "Teď jsem málem naboural," hlásil Norris.
Ani po první polovině tréninku nemusela tým Aston Martin opouštět dobrá nálada. Stáj, která byla po testech označována za černého koně letošní sezony, totiž díky Alonsovi vedla. Španělovo nejlepší kolo mělo hodnotu 1:30,907. Verstappen za ním zaostával o 169 tisícin a Pérez byl pozadu o další dvě tisíciny.
Ferrari a Mercedes nepůsobily přesvědčivě. Leclerc byl sice čtvrtý, Sainz ale figuroval až na 14. příčce. Hamilton s Russellem se zase nacházeli na osmé, respektive třinácté pozici. Russell měl navíc obavy o podlahu poté, co najel v sedmé zatáčce na obrubník. "Koukněte se, prosím, na to," požádal svůj tým.
Leclerc měl naopak důvod ke spokojenosti: "Při posledních dvou výjezdech z garáže už to bylo se spojkou v pohodě," těšilo ho.
Před začátkem druhé poloviny tréninku se většina pilotů odebrala do boxů. Poté se očekávaly zejména závodní simulace a nebylo tak příliš pravděpodobné, že by se ještě výrazněji měnilo pořadí.
Závodní simulace se neobešly bez výjezdů mimo trať. V desáté zatáčce vycestoval ven De Vries.
Pořadí už se ale neměnilo. Vítězem tréninku se tak stal Alonso před Verstappenem a Pérezem.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Fernando Alonso | Aston Martin | Renault | 1:30,907 | 25 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:31,076 | + 0.169 | 24 |
3. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:31,078 | + 0.171 | 26 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:31,367 | + 0.460 | 26 |
5. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:31,376 | + 0.469 | 25 |
6. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:31,450 | + 0.543 | 28 |
7. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:31,475 | + 0.568 | 24 |
8. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:31,543 | + 0.636 | 27 |
9. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:31,570 | + 0.663 | 27 |
10. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:31,586 | + 0.679 | 27 |
11. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:31,608 | + 0.701 | 25 |
12. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:31,793 | + 0.886 | 28 |
13. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:31,882 | + 0.975 | 25 |
14. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:31,956 | + 1.049 | 28 |
15. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:32,024 | + 1.117 | 27 |
16. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:32,110 | + 1.203 | 18 |
17. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:32,440 | + 1.533 | 28 |
18. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:32,525 | + 1.618 | 27 |
19. | Nyck de Vries | AlphaTauri | Red Bull | 1:32,605 | + 1.698 | 28 |
20. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:32,749 | + 1.842 | 29 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Aston Martin