Verstappen opět nejrychlejší, Williams překvapuje
VC Velké Británie – 2. trénink
Verstappen zajel nejrychlejší čas i ve druhém volném tréninku na Velkou cenu Velké Británie. Tentokrát ale porazil Sainze jen o 22 tisícin sekundy. Williams opět příjemně překvapil. Zatímco Albon skončil třetí, Sargeant obsadil pátou příčku. Mercedes se i nadále trápil a jeho jezdci opět skončili mimo nejlepší desítku. Leclerc na trať vůbec nevyjel kvůli problémům s elektronikou.
V 16:00 hodin místního času byl na Silverstone na programu druhý volný trénink. I nadále ve Velké Británii panovalo slunečné počasí. Zatímco vzduch měl před začátkem druhého tréninku 42,3 stupňů, asfalt měl 26,7 stupňů.
V prvním tréninku se ukázalo, že i zde bude Red Bull nejspíše hlavním favoritem. V úvodním tréninku totiž zvítězil Verstappen před Pérezem. Třetí místo obsadil překvapivě Albon s Williamsem. Svůj plný potenciál ale neukázal Mercedes. Jeho jezdci totiž v prvním tréninku nenazuli měkkou sadu. Navíc bojovali s ovládáním svých vozů.
Druhý volný trénink nakonec v 16:00 hodin neodstartoval. Start byl odsunut o pět minut kvůli opravám bariéry. Ty byly nutné poté, co v kvalifikaci F2 havaroval Cordeel.
Úvod tréninku přinesl obvyklý obrázek. Jezdci se postupně vydávali na dráhu. Po dvou minutách už v garáži zůstávali jenom Leclerc, Magnussen a Hamilton. Jezdci vyjížděli na tvrdé nebo střední sadě. Očekávalo se, že ke kvalifikačním simulacím na měkké směsi dojde až ve druhé polovině tréninku.
Red Bull začínal podobně jako v prvním tréninku. Po úvodních deseti minutách vedl Verstappen. Pérezovi patřilo třetí místo. Druhý čas měl ve svém držení Piastri, který tento víkend konečně dostal stejná vylepšení jako Norris v Rakousku.
Vstup do tréninku nevyšel optimálně Hamiltonovi. Sedminásobný šampion v závěru svého prvního pokusu chyboval a vyjel z dráhy. Kvůli tomu mu patřilo až 18. místo. Za ním se nacházeli už jen Magnussen a Leclerc. Pilot Ferrari navíc zůstával v garáži. U Monačana se totiž řešily potíže s elektronikou.
Čou si stěžoval, že je na jeho voze něco poškozeného. Zajel proto do boxů a tam dostal nový volant. Verstappen se propadl na třetí příčku. Nejprve ho totiž pokořil Pérez a poté Sainz. Pilot Ferrari se tak nacházel na prvním místě. U jeho kolegy Leclerca to tak dobře nevypadalo. Na jeho voze se totiž stále řešily problémy s elektronikou a Monačan dokonce opustil garáž.
Po dvaceti minutách přicházely ke slovu měkké pneumatiky. Na ně přešla většina jezdců. Jako první na nich zajel čas Alonso. Pilot Aston Martinu se dostal na druhé místo. Na krajana Sainze mu chybělo jenom 51 tisícin sekundy.
Toto pořadí ovšem neplatilo dlouho. Na měkkých gumách totiž zajíždělo časy stále více pilotů a do popředí se opět dostal Red Bull. Zatímco Verstappen byl první, Pérez druhý. Vzápětí oba překvapivě rozdělil Albon. Zdálo se, že Thajec se na Silverstone cítí tento víkend velmi dobře. I on byl ale za okamžik překonán Sainzem.
Krátce před skončením první poloviny tréninku se dostali do potížích oba jezdci Aston Martinu. Zatímco Alonso hlásil problém s předním kolem a pomalým tempem mířil do boxů, Stroll měl uvolněné levé zpětné zrcátko. Pracovalo se i na voze Norrise, ale nebylo jasné, co je zde za problém. S Leclercem to vypadalo stále hůře. Na jeho autě se pořád pracovalo a zdálo se, že na 99 % už nevyjede.
V závěrečných 20 minutách se pozornost jezdců pomalu, ale jistě přesouvala k závodním simulacím. Začínaly se totiž nazouvat tvrdá nebo střední sada pneumatik. Na měkkých pneumatikách zapůsobil nejenom Albon, ale i jeho kolega Sargeant. Americký nováček se dostal na páté místo.
V závěrečných minutách už se týmy věnovaly jízdám na dlouhou vzdálenost a pořadí se příliš neměnilo. Strolla trefil při jízdě kamen do prstu, k žádnému vážnému poranění ale nedošlo a Kanaďan pokračoval v jízdě.
Mercedes se věnoval aerodynamickým testům a Russellovi natřel přední křídlo takzvaným flow-visem, který ukazuje, kudy proudí vzduch. Brit si ovšem i nadále stěžoval na chování svého vozu. Zatímco Russellovi patřilo ve výsledkové listině až 12. místo, Hamilton byl patnáctý.
Vítězem druhého tréninku se stal Verstappen před Sainzem a Albonem, který znovu překvapil třetím časem. Zazářil i jeho kolega Sargeant, který obsadil páté místo.
Pro De Vriese měl trénink dramatický závěr. Pilota stáje AlphaTauri postihl defekt pravé přední pneumatiky.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:28,078 | 27 | |
2. | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | Ferrari | 1:28,100 | + 0.022 | 29 |
3. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:28,296 | + 0.218 | 30 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:28,342 | + 0.264 | 30 |
5. | Logan Sargeant | Williams | Mercedes | 1:28,766 | + 0.688 | 29 |
6. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:28,866 | + 0.788 | 30 |
7. | Nico Hülkenberg | Haas | Ferrari | 1:28,880 | + 0.802 | 28 |
8. | Pierre Gasly | Alpine | Renault | 1:28,889 | + 0.811 | 27 |
9. | Oscar Piastri | McLaren | Mercedes | 1:28,926 | + 0.848 | 29 |
10. | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 1:29,134 | + 1.056 | 26 |
11. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:29,225 | + 1.147 | 28 |
12. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:29,238 | + 1.160 | 25 |
13. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:29,242 | + 1.164 | 24 |
14. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:29,260 | + 1.182 | 24 |
15. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:29,283 | + 1.205 | 24 |
16. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:29,378 | + 1.300 | 28 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:29,439 | + 1.361 | 20 |
18. | Júki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:29,483 | + 1.405 | 25 |
19. | Nyck de Vries | AlphaTauri | Red Bull | 1:29,571 | + 1.493 | 29 |
20. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | - | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull Racing