Madrid získal VC Španělska
Barcelona bude bojovat o přežití.
Formule 1 oznámila, že Velká cena Španělska se počínaje rokem 2026 přesune na okruh v Madridu. Kontrakt byl podepsán na 10 let, což zanechává velké otazníky nad setrváním Barcelony v kalendáři velkých cen.
Bylo oznámeno, že VC Španělska se přesune na 5.47 kilometru dlouhý hybridní okruh. Bude se jednat o kombinaci městské a umělé trati, přičemž první zmíněná povede kolem komplexu IFEMA. Okruh, který teprve požádá o licenci FIA Grade 1, bude mít 20 zatáček a monoposty F1 by ho měly absolvovat za přibližně minutu a 32 sekund. Při prvním závodu bude kapacita tribun 110 tisíc diváků, během pár let má pak stoupnout na 140 tisíc. Městkou a stálou část bude oddělovat dálnice, takže součástí okruhu budou dva tunely a počítá se i s jednou klopenou zatáčkou.
Smlouva s Madridem patří mezi nejdelší, pouze Bahrajn má smlouvu do roku 2036 a Melbourne také do roku 2035.
„Madrid je úžasné město s úžasným sportovním a kulturním dědictvím a dnešním oznámením začíná vzrušující nová kapitola F1 ve Španělsku,“ řekl generální ředitel F1, Stefano Domenicali.
V Barceloně F1 závodí od roku 1991. Nedaleko Madridu, na okruhu Jarama, se v letech 1968 až 1981 podařilo zorganizovat devět velkých cen.
"Aby bylo jasné, fakt, že budeme v Madridu nevylučuje možnost, že zůstaneme v Barceloně," uvedl Domenicali. „Budeme pokračovat v rozhovorech, abychom zjistili, zda je možné pokračovat ve spolupráci s Barcelonou, se kterou máme velmi dobrý vztah.“
Budoucnost okruhu Barcelona-Catalunya tak asi zůstává závislá na ochotě města Barcelona i regionu Katalánsko sáhnout hluboko do svých kapes. Okruhy budou od sebe vzdáleny 6.5 hodiny jízdy autem.
Dokáže Španělsko uživit dvě velké ceny? Carlos Sainz by musel začít vítězit. Foto: Ferrari
Přidáváme novinky z dalších okruhů. Pozitivní zprávu mají pro své návštěvníky Miami a Šanghaj. Tyto dva okruhy se přidaly na seznam sprinterských víkendů, přestože F1 se ještě nerozhodla, jakým způsobem letos upraví zatím nepříliš úspěšný formát. Zmíněné okruhy nahradily Baku a Spa, na seznamu zůstaly Spielberg, Austin, São Paulo a Katar.
Pozitivní zpráva přišla z Monzy, kde začaly renovační práce a pokládání nového asfaltového koberce, čímž F1 podmiňuje podpis dalšího kontraktu. Negativní zpráva dorazila z Las Vegas, kde místní podnikatelé požadují odškodnění za zisky ušlé v době budování infrastruktury potřebné k uspořádání první VC Las Vegas v 21. století.
Zdroj: Motorsport, RaceFans