Monza zůstane v kalendáři ještě dlouho
Kanada se přesune.
Zatímco čekáme, jak to bude s tou rotací některých evropských velkých cen, byla nám z Monzy doručena dobrá zpráva pro všechny, pro které je závod na tomto historickém okruhu nedílnou součástí sezony F1. Pořadateli se podařilo prodloužit kontrakt o šest let, na léta 2026 až 2031.
"Jsem nadšen, že Velká cena Itálie zůstane v kalendáři do roku 2031," oznámil za Formuli 1 její generální ředitel, Ital Stefano Domenicali. „Monza je v srdci historie F1 a každý rok nachystá unikátní atmosféru, díky masám tifosi povzbuzujících tým Ferrari a jeho jezdce. Nedávno provedené zlepšení infrastruktury okruhu a plánované investice potvrzují vyhlídky na dlouhou budoucnost F1 v Itálii.“
Velká cena Itálie jako součást šampionátu F1 se konala na okruhu Monza každý rok počínaje sezonou 1950, pouze s výjimkou roku 1980, kdy ji nahradila Imola. Konkurenční okruh byl později v kalendáři pod hlavičkou VC San Marina a v současnosti je součástí kalendáře velkých cen jako VC Emilie-Romagni a smlouvu s F1 má do roku 2025.
Další oznámení se týká Velké ceny Kanady na okruhu Gilles Villeneuve a částečně i Velké ceny Monaka v sezoně 2026 a následujících. Končí dlouholetá tradice narušování evropské části sezony výletem do Kanady, kde se prostě kvůli počasí nedalo závodit na začátku ani na konci roku. Předevropská část sezony se však rozrostla natolik, že je možné přesunout ji na konec května, za Velkou cenu Miami. Jedná se o racionalizaci cestování po světě, z ekologických i ekonomických důvodů a v neposlední řadě i kvůli snížení pracovního vytížení zaměstnanců týmů.
Menší obětí je přesunutí Monte Carla z tradičního posledního květnového víkendu na první červnový. Pokud se v Kanadě v roce 2026 pojede v předposlední květnový víkend a v Monaku v první červnový, tak se F1 vyhne termínové kolizi se závodem Indianapolis 500 a zaměstnanci týmů budou mít po náročných přesunech volný víkend.
Počínaje rokem 2026 bude Kanada součástí předevropské části sezony. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: McLaren