Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Sainz ambasadorem Madringu

Sainz ambasadorem Madringu

Mexiko pokračuje, Vietnam zarůstá a Imola v ohrožení.

Po náročném tripleheaderu měli jezdci i šéfové F1 týden bez závodního víkendu a zůstal jim čas věnovat se budoucnosti. Díky tomu máme pár novinek týkajících se kalendáře velkých cen příštího a dalších let.

Začněme nejpozitivnější zprávou z Madridu, která tedy není tak pozitivní pro Barcelonu, že výstavba okruhu je již v plném proudu. Okruh již má dokonce přezdívku, tak se nedivte, když budete příště slyšet o Madringu. Na sociálních sítích naleznete 3D simulaci jízdy na vznikajícím okruhu a výstavbu symbolicky odstartoval Carlos Sainz mladší, jezdec týmu Williams, jenž byl jmenován ambasadorem Madringu. Pořadatel potvrdil, že již součástí sezony 2026 bude závod o délce 57 kol na 5.4 kilometru dlouhém okruhu s 22 zatáčkami, a to včetně klopené La Monumental. Hlavně se ale jedná o oslavu podpisu smlouvy se stavebními firmami ACCIONA a Eiffage Construction, které se zavázaly částečně městský okruh včas připravit. Mají tak skončit obavy, že Španělé termín nestihnou.

Práce na novém okruhu započaly. Foto: Formula One

Kalendář o 24 závodech se nemá dále rozšiřovat, takže příští rok bude muset někdo z kola ven. A Mexiko to pravděpodobně nebude, protože se šíří zvěsti o podpisu nové smlouvy, které už prý chybí pouze dohoda o slavnostním oznámení. Mexiko přitom bylo silným kandidátem na vypadnutí, jelikož přišlo o Sergia Péreze, který by se prý ale příští rok mohl vrátit s týmem Cadillac. V jeho voze asi nebude možné závodit o vítězství, ale na to jsou už Pérezovi fanoušci vcelku zvyklí.

Když F1 navštívila Dálný východ, dostaly se jí do uší i zprávy z Vietnamu. Ten měl už dávno pořádat vlastní velkou cenu, které však zhatil cestu korupční skandál. Údajně až 600 milionů amerických dolarů vylétlo ven oknem. Nově vytvořená část zamýšleného částečně městského okruhu zarůstá plevelem, protože v zemi nemá motorsport tradici a bez ní a bez F1 jsou zatáčky okruhu pouze nesmyslně vylitým asfaltem.

A na závěr zde máme vyjádření Itala Stefana Domenicaliho, že se obává, že žádný evropský stát si už v budoucnu nedokáže udržet dvě velké ceny. Samozřejmě Monza, přezdívaná Chrám rychlosti, je nedílnou součástí kalendáře asi tak jako Monako nebo Silverstone a má smlouvu do roku 2031. Domenicaliho to mrzí o to více, že ​​je rodákem z Imoly, a právě tamní okruh jej přivedl k motorsportu.

"Bude to lidsky těžké rozhodnutí, ale mám nadnárodní roli, která mě staví před spoustu žádostí ze zemí celého světa, které F1 umožní dále růst," řekl ředitel F1.

To nejsou povzbudivá slova ani pro Barcelonu, jelikož Madrid má smlouvu až do roku 2035 a okruh Barcelona-Catalunya pouze na dvě velké ceny, přičemž F1 touží po závodě v subsaharské Africe, Argentina šílí z Franca Colapinta, hodně se mluví o projektu v Thajsku a ekonomika velí lépe se usadit v Číně. Chybějící závody v Německu i ve Francii se už zmiňují pouze z povinnosti, jelikož chybí seriózní projekty a zájem o ně. Věřili byste, že v poli zůstal Nico Hülkenberg jako poslední Mohykán ze zástupu Němců posledních let, přičemž ve F2 bude také závodit pouze jeden Němec? A Renault letos končí jako dodavatel motorů F1, přestože Francouzi jsou v poli stejně početní jako Britové.

Rokem 2026 má končit také Zandvoort, pořád je však otevřená otázka rotování. Belgický okruh Spa-Francorchamps má smlouvu na velké ceny do roku 2031, avšak s přestávkami v letech 2028 a 2030, přičemž nizozemský okruh je belgickému geograficky blízko.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Formula One