Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vítejte do nové éry amerického formulového motorsportu

Vítejte do nové éry amerického formulového motorsportu

Tisková konference Tony George a Kevina Kalkhovena.

Od minulého pátku s napětím očekávaná tisková konference Tonyho George a Kevina Kalkhovena měla nejen tisícům fandů formulového motorsportu, ale zcela jistě i zástupcům potencionálních sponzorů a promotérů závodů přinést odpovědi na otázky, které tak palčivě trápí jistě mnohé z nich. Ve skutečnosti však dnes v přímém přenosu z Homesteadu příliš nového nezaznělo. Rozhodující je však jedno. Dvanáct let trvající souboj o přízeň fanoušků, médií a především sponzorů mezi IRL a CART/Champ Car je u konce. Budoucnost je nejistá a bude taková jakou ji vedení IRL čele s Tony Geogem a šéfové nejmocnějších závodních stájí stvoří.

"Dostal jsem stovky nadšených dopisů a mailů od fanoušků, jezdců, sponzorů a všech, kteří milují náš sport. Všichni se shodují, že budoucnost série IndyCar je nadějná a že právě teď byl ten správný okamžik  spojit náš sportovní svět opět pod jednu střechu.", uvedl během konference Tony George a pokračoval: "Toto je velká příležitost vybudovat silnou americkou závodní sérii, která přiláká pozornost všech. A to je to, čeho chceme dosáhnout."

Nové podstatné informace ohledně tváře letošního ročníku IndyCar Series sice nezazněly, nebude ale na škodu si připomenout to, co se objevilo v minulých dnech v médiích a dnes bylo Tony Georgem oficiálně potvrzeno.

V současdné době probíhají diskuse o zařazení závodů v Edmontonu a Surfers Paradise do kalendáře IndyCar Series. Závod v Long Beach, který se termínově kryje se závodem v Motegi, bude uspořádán jako poslední závod Champ Car, jehož se zúčastní týmy původně působící v této sérii s technickým vybavením ze sezóny 2007, tedy s vozy Panoz DP01. Body za umístění se však budou počítat dle klíče Indycar Series a budou se započítávat do šampionátu této série. V příštím roce pak bude závod v Long Beach zařazen do nového kalendáře Indy Car Series. George rovněž uvedl, že pro kalendář závodů sezóny 2009 budou vzaty v úvahu všechny závodní okruhy, které byly buď součástí kalendáře CCWS v roce 2007 a nebo byly zařazeny do původního rozpisu závodů CCWS na letošní sezónu.

Týmům, které se rozhodnou pro přechod do IRL bude poskytnuta finanční pomoc v rámci programu TEAM (Team Enhancement and Allocation Matrix), podle kterého dostane každá stáj finanční pomoc ve výši 1.2 miliónu dolarů za každý vůz, se kterým se zúčastní kompletní závodní sezóny.Týmy, které prokáží finanční zajištění pro absolvování celé sezóny budou mít navíc zajištěny dva vozy Dallara a leasingový program pro motory Honda na jednu sezónu.

Každý z nově příchozích týmů z CCWS bude mít přidělen jeden ze stávajících týmů IndyCar Series jako technického poradce. Byly stanoveny termíny pro jednání s pořadateli závodů v Edmontonu a Surfers Paradise, tak aby bylo možno co nejdříve rozhodnout o případném zařazení těchto závodů do letošního šampionátu. Stejně tak byla zahájena i jednání s televizní společností ESPN o televizním pokrytí těchto nově přidaných závodů.

Série Champ Car Atlantic bude pokračovat dál jako samostatná společnost, zatímco IndyPro Series bude i nadále do budoucna vývojovou a přípravnou sérií pro IndyCar Series.

Mnoho otázek, které trápí předevší příznivce dnes již zaniklých sérií CART/Champ Car zůstalo jistě nezodpovězeno. Ale upřímě řečeno, od pátku uplynulo příliš málo času, než aby mohlo dojít k výraznému posunu například v otázkách budoucího technického vybavení IndyCar Series, či složení kalendáře pro rok 2009. Budoucnost amerického motorsportu, jehož bohatá závodní minulost dala sportovnímu světu mnohé, zůstává otevřená. Jedno však se zatím zdá být jisté. Nemůže být pochyby, že vyhrála strana, jejíž představa o tváři americké formulové scény se před dvanácti lety výrazně lišila od toho, co zaznělo v posledních pěti dnech.

Slova o nutnosti návratu IndyCar Series k veleúspěšnému modelu CART z poloviny devadesátých let znějí z úst Tonyho George poněkud podivně.