Rozhovor s Michaelem Schumacherem
O Le Mans, o tom, že chce jezdit do 40, či Jerezu 1997.
Po třinácti letech ve formuli 1, myslíš si, že jsi dosáhl ideálních jezdeckých schopností?
M. Schumacher: Rád bych, ale nemyslím si to. Jsem ale blízko, nicméně takový stav neexistuje, vždy je co zlepšovat.
Když jsme spolu hovořili poprvé, v Argentině roku 1992, říkal jsi, že bys chtěl jezdit maximálně do třiceti.
M. Schumacher: Měl bych být opatrný vždy, když něco říkám, abych pak nevypadal jako hlupák. Skutečnost je taková, že lidé se mění. Dnes nabízím nové prohlášení: budu jezdit maximálně do čtyřiceti. Doufám, že to splním.
Po zisku tolika titulů, zkusil bys vyhrát například 500 mil Indianapolis nebo 24 hodin Le Mans?
M. Schumacher: Le Mans je fascinující závod, ale plný rizik. Jestli bude bezpečnější, půjdu do toho.
Jsou dnešní vozy formule 1 rychlé a nebezpečné?
M. Schumacher: Ne, dnešní tratě jsou pro současné vozy F1 bezpečné. Přijde doba v letech 2005 a 2006, kdy se bude muset výkonnost vozů F1 snížit, o tom už se ale hovoří.
Bylo by 20 závodů za sezónu hodně?
M. Schumacher: Méně testů a více závod; je pro mě v pohodě.
Čím je pro tebe Jean Todt?
M. Schumacher: Občas, ale ne často, je mým šéfem. Často je mým přítelem, jindy je jako bratr, někdy zase jako otec. Zastupuje mnoho rolí.
Máš nějaké plány spolupracovat s Todtem, až skončíš se závoděním?
M. Schumacher: Párkrát jsme o tom hovořili, ale bezvýsledně. Jako přátelé je dobře plánovat společně, takže by bylo fajn v budoucnu spolupracovat. Jaká je naše budoucnost? Myslím, že na předpovědi je moc brzy, máme teď jiné starosti.
Kdy jsi měl ve formuli 1 největší strach?
M. Schumacher: Pokud mluvíme o skutečném šoku, ihned si vybavím Imolu 1994, kdy zemřeli Roland Ratzenberger a Ayrton Senna. Co se mých vlastních nehod týče, asi bych řekl Silverstone, kde jsem si zlomil nohu.
Co byla největší chyba ve tvé kariéře?
M. Schumache: V Monaku 1996, kdy jsem v prvním kole narazil do zdi. Pršelo, hloupá chyba. Bylo to poprvé s Ferrari a v Monaku. A potom Jerez 1997, to byla chyba, kterou bych nikdy neudělal znovu.
Tvůj největší soupeř?
M. Schumacher: Mika Häikkinen. Velmi rychlý a fér. Když byl pod největším tlakem, nedělal chyby.