FOTA dnes veřejnosti představila vizi budoucnosti formule 1
Šéfové všech týmů se shodli na různých změnách.
Asociace týmů formule 1 (FOTA) dnes prostřednictvím tiskové konference veřejnosti představila svou vizi budoucnosti formule 1. Sešlo se všech deset týmových šéfů.
Představené propozice týkající se let 2009 a 2010 jsou výsledkem průzkumu veřejného mínění ze sedmnácti zemí světa a jejich cílem je stabilita, udržitelnost, podstata a podívaná ve formuli 1.
Změny by se daly rozřadit do tří skupin: technické, sportovní a komerční. Měly by zachovat unikátní a nezaměnitelné jádro formule 1, zlepšit podívanou, snížit náklady a zvýšit návratnost pro hlavní investory.
Technické změny
2009
- více než stoprocentní nárůst minimální vzdálenosti ujeté s jedním motorem (pravidlo osmi motorů na sezónu)
- omezení v použití aerodynamického tunelu a CFD
- dodávka motorů za 8 milionů eur na tým na sezónu
2010
- dodávka motorů za 5 milionů eur na tým na sezónu
- dodávka převodovek za 1,5 milionu eur na tým na sezónu
- standardizovaný systém KERS (bude vypsán tender, plánovaná cena 1 až 2 miliony eur na tým na sezónu)
- cíl ještě o polovinu omezit náklady na vývoj aerodynamiky
- určený počet šasi, kapotáže a aerodynamických prvků na sezónu
- zákaz používání některých exotických, kovových a kompozitních materiálů
- standardizovaná telemetrie a rádiový systém
Sportovní změny
2009
- omezení testování
- nový bodovací systém (12-9-7-5-4-3-2-1), aby byli lépe ohodnoceni první tři jezdci
- veřejně přístupné informace o množství paliva na startu, specifikaci pneumatik a data o dotankování
2010
- snaha podílet se na návrhu nového kvalifikačního formátu
- zcela nové možnosti získávání bodů (například jeden bod do Poháru konstruktérů za nejrychlejší zastávku v boxech)
- další omezení testování (čtyři čtyřdenní testy s jedním vozem před sezónou plus jeden den pro shakedown s jedním vozem)
- omezení délky velkých cen (250 kilometrů nebo maximální čas hodina a 40 minut)
Komerční změny
2009
- zvýšení přístupu médií k datům
- nalezení nových prostředků, díky kterým by byla formule 1 lépe prezentována (podobně jako je tomu u jiných sportů, například u tenisu či kriketu) a dramatické zlepšení komunikace s veřejností
- nominace mluvčího týmů, který bude k dispozici během televizních přenosů
- snaha poskytnout veřejnosti informace a názory od týmů prostřednictvím stránek FOTA
- povinné autogramiády pro jezdce během závodních víkendů
2010
- snaha poskytnout veřejnosti informace a názory od týmů prostřednictvím televize