Leclerc věří, že se stane zázrak
Bude věřit do posledního kola.
Týmy McLaren a Ferrari zůstaly před poslední velkou cenou osamocené v boji o Pohár konstruktérů, ale Ferrari předem vědělo, že jde do těžkého víkendu. Bylo pěkným zápisem do historie, že bratři Charles a Arthur v rámci víkendu velké ceny usedli do vozů jednoho týmu, to se dosud v historii šampionátu F1 žádné jiné jezdecké dvojici nepodařilo. Ale Ferrari to neudělalo jen tak, týmy jsou povinny věnovat tréninky mladým jezdcům a Ferrari si naplnění této povinnosti nechalo na poslední víkend sezony, čímž Carlose Sainze obralo o cenný čas na trati.
Kromě toho, Leclercovi vypověděla poslušnost jeho poslední baterie rekuperačního systému, musela být vyměněna za novou nad povolený počet v sezoně, což znamená bolestivý trest ztráty 10 míst na startu velké ceny. A Charlesi Leclercovi byl vymazán čas z konce Q2, kvůli čemuž nepostoupil do Q3, a to po započtení trestu znamená, že odstartuje zcela vzadu. A Ferrari v boji s McLarenem ztrácí 21 bodů. A jako na potvoru, McLaren je v Abú Zabí opravdu hodně rychlý. Rychlost na jedno kolo již demonstroval obsazením celé první startovní řady. Vypadá to na těžký boj, ale Leclerc odmítá hodit flintu do žita.
„Věřím na zázraky. Nebude to lehké, ale když máte přijít o 10 míst na startu, tak víte, že to nebude snadné. Ale beru to jako příležitost dokázat něco velmi výjimečného. Dám do toho všechno a do posledního kola budu věřit, že nic není nemožné,“ řekl Monačan. „V trénincích jsme měli dobré závodní tempo, ačkoli tempo McLarenu bylo ještě lepší. Ale pak jsme před třetím tréninkem udělali změny, dobré změny. A s degradací pneumatik jsme na tom lépe než ostatní.“
Alespoň že Carlos Sainz vybojoval třetí startovní pozici. Vedle něj nebude stát Nico Hülkenberg, neboť za nebezpečnou jízdu při výjezdu z boxové uličky dostal trest ztráty tří pozic. Na čtvrté místo se tak posouvá Max Verstappen, který může značně zamíchat kartami hned po startu.
„Dáme do toho všechno,“ řekl Sainz, pro kterého to bude poslední velká cena před přestupem do Williamsu. „Už v kvalifikaci jsem si nenechával žádnou rezervu, chtěl jsem pole position. Chtěl jsem získat co nejlepší pozici před závodem, který může být mým na dlouhou dobu posledním bojem o vítězství nebo o pódium. Zároveň si chci tento víkend co nejvíce užít. Jako tým nemáme co ztratit, takže jedeme naplno.“
Leclerc a Ferrari potřebují alespoň malý zázrak. Foto: Ferrari
„Prvních pár let bylo takových, že jsme udělali krok vpřed a krok vzad, krok vpřed a krok vzad. Nedařilo se nám stabilně postupovat,“ řekl Lando Norris, držitel poslední pole position sezony. „Bylo velmi náročné prorazit tu bariéru a přidat se k Ferrari, Mercedesu a Red Bullu, které byly tolik let jedinými top týmy F1. Za poslední rok a půl jsme tu bariéru nejen překonali, dostali jsme se do čela a snad se nám povede opravdu vyhrát.“
McLaren letos zatím vyhrál pět velkých cen a jeden sprint, Ferrari také pět velkých cen a Red Bull až devět velkých cen a čtyři sprinty, ovšem v Poháru konstruktérů doplácí na slabé výsledky Sergia Péreze, o kterého budoucnosti v týmu se má rozhodnout pár dní po skončení sezony, ačkoli mnozí už o jeho odchodu mluví jako o hotové věci.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari