McLaren poprvé otevřeně přiznal: "Nejsme dost rychlí"
S novými aerodynamickými prvky nepřišly očekávané výsledky.
Nový šéf McLarenu Martin Whitmarsh dnes poprvé otevřeně přiznal, že jeho týmu schází rychlost. Poté, co na sebe stříbrné šípy v testech upoutaly pozornost nevýraznými výkony, se rozpoutala debata nad tím, zdali se z toho dají vyvozovat určité závěry, či nikoli. Nyní to vypadá tak, že ti, kdo předpovídali na základě výsledků testů komplikace McLarenu, byli pravdě blíže.
"Úvodní testy našeho MP4-24, které jsme provedli s přechodnými aerodynamickými řešeními, odpovídaly našim původním očekáváním," začal Whitmarsh. "Tento týden už jsme v Barceloně testovali s novým aerodynamickým balíčkem, tak jak jsme to od začátku plánovali, a propad v konkurenceschopnosti, který jsme zaznamenali, se nyní snažíme tvrdou prací řešit."
Na otázku, jestli je vůz v tuto chvíli dostatečně rychlý, Whitmarsh odpověděl: "V tuto chvíli ne, a rozhodně ne v porovnání s extrémně vysokými standardy našeho týmu. Ale Lewis je úřadující šampion a titul vyhrál s naším autem, takže jakýkoli menší úspěch je v tuto chvíli hodnocen jako neuspokojivý, a to jak námi, tak našimi sponzory i fanoušky. S tím musím připomenout, že McLaren odstartoval do 648 Velkých cen. Z nich jsme 162 vyhráli a k tomu zaznamenali 431 umístění na stupních vítězů.
Na tato čísla jsme patřičně hrdí, a máme důvěru ve schopnosti našich inženýrů, kteří tvrdě pracují na tom, aby MP4-24 mohlo zmíněné údaje dále navyšovat. Již teď jsou tím plně zaneprázdněni."
Šéf Mercedesu Norbert Haug se nechal slyšet, že vyřešení problémů, které tým z Wokingu má, si vyžádá určitý čas.
"Rozhodně nejsme tam, kde bychom si přáli být," pověděl Haug. "V příštím týdnu budeme po celé 4 dny pokračovat v našem testovacím programu, ale k vyřešení našich problémů potřebujeme čas."
Přes všechny problémy, které v současné chvíli McLaren obklopují, zůstává Martin Whitmarsh optimistou a věří, že se vše podaří zdárně a brzy vyřešit.
"Je to kombinace několika faktorů," přibližoval šéf týmu problémy, které McLaren má. "Náš motor Mercedes-Benz je silný, o tom jsme se mohli přesvědčit již loni, takže problémy MP4-24 jsou očividně v šasi.
Je zřejmé, že ve formuli 1 dvacatého prvního století je právě aerodynamický aspekt tou oblastí, která může přinést největší plusy i mínusy, co se celkové výkonnosti týče, a to je právě vidět na případě MP4-24. Jenomže inženýři v F1 dokážou ohromné věci, když je na ně vyvíjen tlak.
Dnes jsem s nimi mluvil a byl jsem ohromen jejich pevným odhodláním vyřešit všechny problémy MP4-24 v rekordním čase. Abych byl konkrétnější, byl to takový druh přesvědčení, který ve spojení se znalostmi a zkušenostmi s extrémně vyspělou technologií a schopností pracovat pod enormním tlakem rychle a přesně, co dělá formuli 1 úžasným sportem a senzační výzvou pro inžernýry.
Mnohokrát v historii formule 1 odstartovaly úspěšné týmy do sezóny s vozem, který nepracoval tak, jak doufali, a mnohokrát se tyto úspěšné týmy díky vývoji vypracovaly v působivě rychlém čase zpět na čelní pozice. To je teď cíl, na který míříme. Vlastně už v tomto okamžiku jsme na cestě k němu."