Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Whitmarsh: Zavedení testů pro rok 2014 nepovede k velkému zvýšení nákladů

Whitmarsh: Zavedení testů pro rok 2014 nepovede k velkému zvýšení nákladů

Jedná se o kompromis.

Martin Whithmarsh, šéf stáje McLaren a prezident asociace týmů FOTA, se vyjádřil o rozhodnutí týmů povolit pro příští rok několik seancí testování v průběhu sezóny.

Testování během šampionátu bylo zakázáno od roku 2010 kvůli ekonomické stránce sportu. Znamená totiž zároveň zvýšení nákladů. Jenže stáje se nejen kvůli aféře Mercedesu rozhodly pro příští rok povolit čtyři třídenní testy, které budou následovat vždy po jedné z velkých cen. Pro povolení těchto testů už chybí jen posvěcení ze strany FIA.

Toto rozhodnutí podpořily především stáje na čele, zvýšení nákladů by totiž nemělo ohrozit jejich finanční situaci. Naopak stáje z chvostu z návrhu nebyly zcela nadšené a tři z nich návrh nepodpořily. Zvýšení nákladů by mohlo vést například k dalším požadavkům stájí, aby s sebou piloti přivedli i nějaké sponzory.

Příští sezóna by navíc měla být nejdelší sezónou historie F1 s celými 21 závody. K seznamu okruhů letošního kalendáře by měly přibýt ještě závod odehrávající se v ruském Sojči a vedle Austinu také další závod na úzení USA, tentokrát v New Jersey.

Podle Whitmarshe se ovšem jedná o dobrý kompromis, který by neměl mít příliš velký vliv na zvýšení nákladů stájí.

"Myslím, že se vždy dá najít jistá rovnováha. V minulosti jsem podporoval omezení testů tak jako omezení jiných věcí. Myslím si ale, že byl nalezen dobrý kompromis. Nechat týmy kroužit v úterky, středy a čtvrtky po jednom z evropských závodů, je pragmatické rozhodnutí," prohlásil 55letý Angličan.

"To, co jsme udělali, také znamená konec přemíry testů na rovinkách, aerodynamických testů a testů pro nováčky, které se v poslední době rozmnožily."

"Co se týče mě, testů se účastním rád. Když jsem byl ještě v týmu více jako inženýr, bylo tam jisté potěšení, které jsem si odnášel a myslím, že pro piloty je to stejné, když pracují s inženýry."

"Byl tedy vytvořen jistý kompromis a rovnováha. Doufám, že většina stájí tuto myšlenku podpoří. Musíme přesto najít způsob jak by mohly malé stáje ušetřit, je také potřeba brát v potaz komerční stránku věci."

Jednou z možností jak toho dosáhnout, je podle Whitmarshe nenasazení zvláštního tým inženýrů a mechaniků jen pro testy, tak jak tomu bylo v minulosti.

"Návrhy, které máme, toto omezují," řekl. "V minulosti jsme měli jeden závodní a jeden testovací tým. Když toto zrušíme, sezóna se prodlouží, myslím si ale, že to jeden tým může zvládnout. Formule 1 tak nebude jednodušší, počítáme ale s vášní pro závody, která nám pomůže zvládnout celou sezónu."