Williamsy ovládly druhý trénink, nejrychlejší Rosberg
Velká cena Španělska - 2. trénink
Nico Rosberg a Kazuki Nakadžima zbarvili čelo výsledkové listiny druhého tréninku na Velkou cenu Španělska domodra, když na katalánském okruhu zajeli nejrychlejší časy.
Závěrečné snahy většiny pilotů přitom Rosberg zhatil, když zůstal stát v desáté zatáčce. Následné vyvěšení žlutých vlajek pak znemožnilo ostatním se výrazně zlepšit.
Fernando Alonso udělal domácím fanouškům radost, když během tréninku předváděl výborné výkony a nakonec skončil se svým renaultem na třetí příčce.
Od čtvrtého do sedmého místa se poskládali piloti Brawnu a Red Bullu v pořadí čtvrtý Barrichello, pátý Webber, šestý Button a sedmý Vettel. Elitní desítku doplnili Piquet, Buemi a Räikkönen.
Williamsy byly ny čele výsledkové listiny po většinu tréninku. Oproti prvnímu tréninku se jezdilo už od začátku, po úvodní spršce časů se na čele usadil Nelson Piquet. Zhruba po pětadvaceti minutách tréninku se pak na čele usadil Kazuki Nakadžima.
Nakrátko jej překonal Sebastian Vettel, Nakadžima ale dalším nejrychlejším časem odpověděl. Čtvrt hodiny před koncem jej ale definitivně překonal jeho týmový kolega Nico Rosberg, když stanovil dosud nejrychlejší čas víkendu na hodnotu 1:21.588.
Rosberg pak mohl svůj čas ještě vylepšit, okolnosti mu ale nehrály do karet. Několikrát se zasekl v hustém provozu, nakonec mu vypověděl službu vůz.
Náročný trénink měl Nelson Piquet, který vyjel mimo trať v zatáčce Campsa a levým zadním kolem orazítkoval bariéru z pneumatik. Naštěstí přitom ale nepoškodil svůj renault. S pomocí traťových komisařů se dostal zpátky na trať a dojel do boxů.
Krátce nato ale chyboval podruhé, když se roztočil ve třetí zatáčce a zadními koly skončil ve štěrku. I z této situace ale vyvázl bez větších problémů a nakonec skončil celkově osmý.
Neslavně se opět předvedli piloti Ferrari a McLarenu. Kimi Räikkönen zajel desátý čas, Hamilton, Kovalainen a Massa se umístili na třinácté, čtrnácté a patnácté příčce.
Problémy zkomplikovaly přípravu Sebastiena Buemiho, kterému krátce po vyjetí z boxů vyšlehly z levého zadního kola plameny, signalizující problém s brzdami. Švýcar ale ještě v závěru stihl vyjet, v tabulce mu patří velice slušné deváté místo.
To Adrian Sutil do druhého tréninku vůbec nezasáhl, na vině byly problémy s palivovým čerpadlem, jejichž odstranění si žádá několik hodin.
Po dobrých výkonech v prvním tréninku se výsledkovou listinou až na dno propadli piloti BMW a Toyoty. Timo Glock s Jarnem Trullim zvolili konzervativní přístup, když na tvrdých pneumatikách jezdili dlouhé stinty. Celkem najeli téměř po padesáti kolech.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup |
Kol
|
1.
|
N.Rosberg | Williams |
1:21.588
|
|
43
|
2.
|
K.Nakadžima | Williams |
1:21.740
|
+ 0.152
|
40
|
3.
|
F.Alonso | Renault |
1:21.781
|
+ 0.193
|
36
|
4.
|
R.Barrichello | Brawn |
1:21.843
|
+ 0.255
|
39
|
5.
|
M.Webber | Red Bull |
1:22.027
|
+ 0.439
|
37
|
6.
|
J.Button | Brawn |
1:22.052
|
+ 0.464
|
35
|
7.
|
S.Vettel | Red Bull |
1:22.082
|
+ 0.494
|
45
|
8.
|
N.Piquet | Renault |
1:22.339
|
+ 0.751
|
26
|
9.
|
S.Buemi | Toro Rosso |
1:22.571
|
+ 0.983
|
17
|
10.
|
K.Räikkönen | Ferrari |
1:22.599
|
+ 1.011
|
40
|
11.
|
S.Bourdais | Toro Rosso |
1:22.615
|
+ 1.027
|
30
|
12.
|
G.Fisichella | Force India |
1:22.670
|
+ 1.082
|
32
|
13.
|
L.Hamilton | McLaren |
1:22.809
|
+ 1.221
|
31
|
14.
|
H.Kovalainen | McLaren |
1:22.876
|
+ 1.288
|
29
|
15.
|
F.Massa | Ferrari |
1:22.878
|
+ 1.290
|
35
|
16.
|
R.Kubica | BMW |
1:22.948
|
+ 1.360
|
40
|
17.
|
N.Heidfeld | BMW |
1:23.173
|
+ 1.585
|
39
|
18.
|
T.Glock | Toyota |
1:23.360
|
+ 1.772
|
46
|
19.
|
J.Trulli | Toyota |
1:23.623
|
+ 2.035
|
47
|
20.
|
A.Sutil | Force India |
žádný čas
|
|
0
|