Tomáš Kostka chystá start v DTM
V barvách stáje Kolles Futurecom – BRT.
Tomáše Kostku čeká už o následujícím víkendu křest ohněm v prvním podniku letošního ročníku DTM. Legendární série startuje na známém okruhu Hockenheimring a po kvalifikacích v sobotu 16. května se Tomáš poprvé představí ve startovním poli v neděli 17. května.
Právě na Hockenheimringu absolvoval v posledních dnech společné oficiální testování, kterého se účastnila naprostá většina letošních účastníků legendární série. V barvách nové stáje Kolles Futurecom – BRT odjezdil se speciálem AUDI A4 DTM R13 plné testovací porce a rozhodně nezklamal. Dařilo se mu být rychlejší, než oba týmoví kolegové, dánský pilot Christian Bakkerud (24) i Johanes Seidlitz (18).
„Tím jsem, myslím, docela zabodoval,“ svěřil se Tomáš. „Účastnil jsem se testů do středy a ve čtvrtek, kdy už bylo podstatně lepší počasí a trať správně nagumovaná, se časy zase posunovaly. Měl jsem ale možnost zažít naplno velký společný test a vidět se ve výsledkových listinách vedle jmen Schumacher, Kristensen, Lauda, Ekström a dalších. Ano, tyto hvězdy letos pojedou s evolucemi roku 2009 a to mluví samo za sebe, jsou to opravdu jiná auta. Na druhou stranu se mi zdá, že když jsem na autě evoluce 2007 skončil 1,3 sekundy za Timo Scheiderem, 1,2 sekundy za Ralfem Schumacherem a 0,9 sekundy za Tomem Kristensenem, asi to opravdu není zlé. Na vodě se rozdíly ve výkonu smazávaly a za Ralfem jsem byl jen o 0,6 sekundy. Byly to jen testy, nejeli jsme ani kvůli hledání setupu, spíš šlo jen o test nových gum. A ještě jeden pocit, opravdu opojivý. Byla to skutečně totální řežba,“ dodal expresivně pilot.
Celé dění závodního víkendu na německém okruhu, ležícím v Badensko – Würtenbersku hned vedle dálnice A6 začne už v pátek 15. května navečer, kdy v 17,00 začíná tradiční půlhodinový roll-out.
V sobotu se jede už v 8,45 hodin volný trénink a ve 13,35 má v předběžném časovém harmonogramu místo zahájení oficiální kvalifikace. Hned po ní bude od 14,35 hodin následovat mezinárodní tisková konference u příležitosti zahájení dalšího ročníku DTM. Pro tradiční taxi jízdy bude vyhrazena půlhodina od 17 hodin a 20 minut.
V neděli se jako obvykle jede dopolední warm-up a hlavní akcí celého víkendu bude hodinový hlavní závod se startem ve 14,00 hodin.
„Cítím trochu napětí, trochu odpovědnost a samozřejmě se strašně těším. Budu dělat maximum pro co nejlepší výsledek. Můžu vyhořet, ale můžu i uspět. Porovnávání technických parametrů letošních a dvouletých aut se v závodě oproti testům poněkud smazává. Roli hraje i správná strategie pit-stopů. DTM je hodně kontaktní a vyrovnaná série, kde se stává, že favorit propadne a nováček se naopak prosadí. Je to velké očekávání a velká šance. Budu se snažit, abych se všem, kdo mi do DTM pomohli, odvděčil co nejlepším výsledkem,“ dodal Kostka.