Kostka: "Nádherně jsem si zazávodil se Schumacherem.“
Český jezdec o své premiéře v DTM.
Tomáš Kostka o víkendu absolvoval svoji premiéru v DTM, která skončila nad očekávání dobře. Šestnáctou příčku z kvalifikace proměnil v jedenácté místo v závodě. I když těžil hodně ze smůly rychlejších vozů, lze tento výsledek považovat za úspěch. Víkend pro něj však ani zdaleka nezačal ideálně…
V sobotu dopoledne pár minut před koncem volného tréninku Kostka havaroval v první zatáčce a poškodil svůj dva roky starý vůz Audi.
"Hned v první zatáčce jsem ztratil adhezi a roztočil jsem se. Ťukl jsem do svodidel, ale naštěstí nešlo o nic vážného a kluci to dali rychle do pořádku. Stihl jsem odjezdit 34 kol, ale stačilo to jen na devatenácté místo. Je důležité, že oficiální kvalifikace vyšla mnohem lépe."
Po nehodě jezdce týmu KOLLES Futurecom-BRT bolela hlava a krk, s opraveným vozem se však dokázal kvalifikovat na 16. příčce.
"Bude to znít paradoxně, ale v tom nejrychlejším kole mě zpomalil Bruno Spengler. Měl totiž nějaké technické problémy s autem a na stadionu jel řádově dvacítkou přímo ve stopě. To mě trochu rozhodilo a jak jsem ho musel objíždět, minimálně ty dvě desetiny sekundy jsem ztratil," líčil po kvalifikaci.
V den závodu se podmínky oproti sobotě dramaticky změnily. "Ještě dopoledne jsme trochu museli hýbat s nastavením kvůli velkému vedru. V Německu bylo 30 stupňů ve stínu!" poznamenal loňský mistr ČR ve sprintech.
Začátek závodu pak vůbec nenasvědčoval tomu, že bude Kostka klasifikován na 11. příčce. Hned v první zatáčce dostal ránu od jednoho ze soupeřů a než se vytočil z hodin, propadl se na konec pole.
"Že bude po startu divočina, to jsem čekal, ale to, co se přede mnou i za mnou odehrálo, byla mela mnohem větší, než nejbujnější představy. Ťukanec, co mě roztočil, nebyl naštěstí fatální a mohl jsem pokračovat jen s minimální ztrátou."
Ačkoliv si jej pak televizní kamery přestaly všímat, Kostka se v kokpitu karbonového speciálu rozhodně nenudil. Svoji premiéru okořenil soubojem s bývalým jezdcem formule 1.
"Opravdu nádherně jsem si pak zazávodil s Ralfem Schumacherem, který se za mě dostal po jednom z pit-stopů. Honili jsme se snad deset kol a několikrát jsme si vyměnili pozice. Ve Spitzkehre třeba Ralf probrzdil a já ho vnitřkem podjel. Pak jsem byl zase delší já a on se vrátil dopředu. Bylo to přitom naprosto čisté a korektní. Zkrátka fantastický zážitek," zářil Kostka po závodě.
Vzhledem k okolnostem a průběhu nedělního závodu, nebude pro Tomáše rozhodně lehké tento výsledek zopakovat, případně překonat. Důležitou roli bude hrát aklimatizace v týmu.
"Atmosféra v týmu je jinak výborná, komunikace s mechaniky i hlavním inženýrem funguje bezchybně," pochvaloval si první český zástupce v sérii DTM od účinkování Jarka Janiše v roce 2004.
Další závod jej čeká na konci května na Lausitzringu.