Prvního vítězství v GP2 se dočkal Giedo van der Garde
GP2, Hungaroring - sprint
Dnešní ranní sprint GP2 nabídl divákům v ochozech maďarského Hungaroringu dramatickou podívanou, především o vítězství.
Z toho se nakonec vůbec poprvé radoval Giedo van der Garde, který tak dal vzpomenou na loňské úspěchy týmu iSport International.
Nizozemec byl ale pod velkým tlakem ze strany Lucy Filippiho, oba dva se sobě během celého průběhu závodu nevzdálili na více než pár desetin sekundy.
Van der Garde navíc musel přečkat i velký nápor svých soupeřů po restartu, kterému předcházelo vyjetí safety caru. Ten musel na trať kvůli Ricardu Teixeirovi, který se po smyku dostal do kačírku, následně navíc nanesl na trať velké množství štěrku.
Giedo van der Garde se tak udržel před Filippim a s náskokem pouhých tří desetin sekundy projel vítězně cílem.
Boj o čelo se ale neodehrával pouze mezi těmito dvěma jezdci, za Filippim jezdil jeho týmový kolega Javier Villa. Ten se ale roztočil a propadl se na páté místo, za Filippiho se tak dostali Lucas di Grassi a Romain Grosjean, kteří spolu bojovali o poslední stupínek na pódiu.
Grosjean měl nejlepší šanci na útok po zmíněném restartu, di Grassi se ale jeho útoku ubránil a udržel třetí místo. O velké vyrovnanosti svědčí fakt, že první čtyři jezdci projeli cílem v rozmezí 1,7 sekundy!
Z pole position dnes startoval Davide Rigon, jeho naděje na dobrý výsledek ale brzy skončily. V prvním kole jej předjel van der Garde, o pár zatáček dál ho ale zezadu harpunoval Pastor Maldonado.
Venezuelan za tuto kolizi dostal penalizaci průjezdu boxovou uličkou, pro Rigona to ale byla příliš malá útěcha. O něco větší radost měl možná z toho, že Maldonado krátce po absolvování trestu dostal smyk a zahrabal se do kačírku.
Lídr průběžného pořadí Nico Hülkenberg po včerejším vítězství startoval osmý a nakonec skončil jen těsně za body, sedmý. Před ním dojel do cíle pro poslední bod Alvaro Parente a alespoň malou náplastí tak vyspravil nepovedený víkend týmu Ocean Racing Technology.
Fotogalerii z dnešního závodu naleznete zde.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Ztráta |
1.
|
![]() |
iSport International |
44:17.552
|
2.
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 0.385
|
3.
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 1.078
|
4.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 1.699
|
5.
|
![]() |
Super Nova Racing |
+ 2.093
|
6.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 3.461
|
7.
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 3.748
|
8.
|
![]() |
DAMS |
+ 4.089
|
9.
|
![]() |
Durango |
+ 4.820
|
10.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
+ 10.341
|
11.
|
![]() |
Racing Engineering |
+ 11.731
|
12.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
+ 11.822
|
13.
|
![]() |
Piquet GP |
+ 12.353
|
14.
|
![]() |
Telmex Arden International |
+ 13.112
|
15.
|
![]() |
iSport International |
+ 13.662
|
16.
|
![]() |
Telmex Arden International |
+ 15.157
|
17.
|
![]() |
FMS International |
+ 21.727
|
18.
|
![]() |
DPR |
+ 22.046
|
19.
|
![]() |
Trident Racing |
+ 25.285
|
20.
|
![]() |
Durango |
+ 39.825
|
|
![]() |
Piquet GP |
+ 2 kola
|
|
![]() |
DAMS |
+ 9 kol
|
|
![]() |
FMS International |
+ 10 kol
|
|
![]() |
ART Grand Prix |
+ 19 kol
|
|
![]() |
Trident Racing |
+ 28 kol
|
|
![]() |
DPR |
+ 28 kol
|
Průběžné pořadí po dvanácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
![]() |
ART Grand Prix |
57
|
2.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
45
|
3.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
41
|
4.
|
![]() |
Fat Burner Racing Engineering |
40
|
5.
|
![]() |
ART Grand Prix |
31
|
6.
|
![]() |
Super Nova Racing |
22
|
7.
|
![]() |
FMS International |
20
|
8.
|
![]() |
Super Nova Racing |
20
|
9.
|
![]() |
DAMS |
18
|
10.
|
![]() |
Piquet GP |
16
|
11.
|
![]() |
iSport International |
13
|
12.
|
![]() |
Telmex Arden International |
10
|
13.
|
![]() |
Durango |
10
|
14.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
9
|
15.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
9
|
16.
|
![]() |
Piquet GP |
8
|
17.
|
![]() |
DAMS |
7
|
18.
|
![]() |
Telmex Arden International |
7
|
19.
|
![]() |
Trident Racing |
1
|