Haug: "Týmy by nyní měly znovu uvážit využití KERSu."
V příštím roce už tu možnost mít nebudou.
Vítězství Lewise Hamiltona v maďarské velké ceně by mohlo přehodnotit používání KERSu ve formuli 1, nyní se zdá, že hybridní technologie dělá v závodech velký rozdíl.
Takový je pohled šéfa Mercedes-Benz motorsport Norberta Hauga, který myslí, že k Hamiltonově triumfu mu dopomohl systém KERS. Umožnil mu postup vpřed celým polem a mohl tak soupeřům ukázat, že teď se tým bez systému neobejde.
V celém startovním poli nyní systém KERS využívají dva týmy - Ferrari a McLaren. Dalšími týmy, které měly ve svém voze KERS, byly BMW a Renault, ty ale od používání systému upustily již na začátku sezóny.
Haug se domnívá, že pověst KERSu může rychle stoupnout a dojít do bodu, kdy si ostatní týmy nebudou moci dovolit jej nepoužít, pokud budou chtít bojovat o vítězství.
"Myslím, že je to teď jiný příběh. Když vám KERS pomůže k vítězství, začne se o něm mluvit. Předtím se pravděpodobně řeklo, že KERS používají malí kluci a ostatní ne, ale myslím si, že teď je to jinak. Možná uvidíme týmy přejít ke KERSu už během sezóny."
Týmy formule 1 odsouhlasily, že v příštím roce už nebudou KERS používat. Hlavním důvodem jsou obrovské náklady na jeho vývoj. Haug si ale myslí, že i přes toto rozhodnutí by to mohly znovu uvážit a naznačil, že standardní systém by snad byl tím nejlepším krokem vpřed.
"Dobře, kdyby to přešlo v soutěž KERSů, bylo by to nákladné. Měl bych být příznivec KERSu, ale určitě uposlechneme většinový verdikt FOTA. Takže uvidíme.
Myslím ale, že je to na diskuzi v pozdější části sezóny, zda tým použije KERS, nebo ne, protože je to velmi přesvědčivé. Hybridní systém Mercedes-Benz je nejlepší, jak jsme ukázali v Maďarsku."