Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Šampionát A1 Grand Prix 2009/2010

Šampionát A1 Grand Prix 2009/2010

Bude či nebude, to je oč tu běží

Uplynulá sezóna série A1GP přinesla sice řadu výborných závodů a měla bezesporu dobrou sportovní úroveň, na druhou stranu byla poznamenána řadou zrušených podniků a nepopiratelnými finančními problémy jejích pořadatelů. V letní přestávce zavládlo těžké a dusné ticho, přerušené jen lehce optimistickými zprávami o přípravě závodu v Surfers Paradise a o závodu v Assenu.

Tak jak se blíží termín otevíracího podniku sezóny v Austrálii, čekají fanoušci série dychtivě na zprávy o budoucnosti série. Bohužel ta se zdá nyní velmi nejistá. První neoficiální zprávy, které se objevily během tohoto týdne, jsou totiž obě špatné. Podle první se Ferrari rozhodlo stáhnout svou podporu šampionátu včetně dodávek motorů, a to z důvodu velkých dluhů, které organizátoři u Ferrari mají. Navíc prý není Ferrari nijak nadšeno svým spojením s organizací, která dluží na všechny strany.

Podle druhé zprávy jsou monoposty série stále pod zámkem přepravní společnosti DOT, které série stále dluží za účty z minulé sezóny. Obě zprávy byly natolik špatné, že konečně rozhoupaly vedení šampionátu alespoň k nějaké reakci. V pondělí představilo vedení A1GP kalendář pro nastávající sezónu. Měl by mít následující podobu:

25. říjen 2009 Austrálie (Surfers Paradise)
15. listopad 2009 Čína
06. prosinec 2009 Malajsie
28. únor 2010 JAR
14. březen 2010 Brazílie
21. březen 2010 Mexiko
11. duben 2010 Portugalsko
02. květen 2010 Německo
16. květen 2010 Holandsko (Assen)

Kalendář zatím neuvádí okruhy, na kterých by měly závody proběhnout a je podivuhodné, že termín závodu v Brazílii se shoduje s předpokládaným termínem závodu série IndyCar tamtéž. Ve stejném tiskovém prohlášení rovněž A1GP představila nového mediálního partnera, společnost IMG Sports Media, se kterou vedení série A1GP podle všeho podepsalo smlouvu na další tři sezóny.

Pokud se týče zablokovaných vozů, musel generální manažer A1GP Paul Cherry připustit, že vozy jsou v současné době skutečně "pod zámkem", ale rovněž prohlásil, že všechny problémy budou "včas" vyřešeny a A1GP v Austrálii pojede.