Rychlá výměna Lawsona za Cunodu?

Kdykoli, vždyť znáte Helmuta Marka.
Liam Lawson šel do Red Bullu jako poloviční nováček stejně rychlý jako zkušenější Júki Cunoda, ale odolnější vůči tlaku a na strmě stoupající výkonnostní křivce. Avšak první dva závody ve voze Red Bullu byly přímo zahanbující. Novozélanďan v tom voze nedokáže jezdit na hraně ani pracovat s pneumatikami a výsledkem je 18. místo v kvalifikaci a odstoupení z VC Austrálie po havárii, a 20. místo v čínské sprinterské kvalifikaci i v kvalifikaci na velkou cenu, 14. místo ve sprintu a sice 12 místo ve VC Číny, avšak to až po diskvalifikaci dvou vozů Ferrari a jednoho Alpinu. A ve stejnou dobu má Júki Cunoda výbornou rychlost v kvalifikacích i závodech a za téměř prázdné bodové konto nesou vinu hlavně stratégové týmu Racing Bulls.
„Řekl bych, že kdyby to bylo pouze na Markovi, už by se to stalo,“ řekl o možné rychlé výměně Ralf Schumacher jako komentátor televize Sky Germany. "Nicméně nesmíme zapomínat, že Red Bull se teď trápí. Přišel tam mladý jezdec a má se srovnávat s asi nejlepším jezdcem současnosti, který navíc léta ovlivňuje vývoj vozů toho týmu."
Schumacher také Cunodovi vzkázal, aby raději případnou nabídku odmítl a zůstal u Racing Bulls, protože tam má lepší vůz a také kritizoval management Red Bullu, že častými výměnami jezdců destabilizují Racing Bulls ještě více než A-tým a měli by s tím přestat. Ale to už jsme si zvykli, že Schumacher patří ke komentátorům, kteří poutají pozornost kontroverzními názory. Většina žurnalistů kolem F1 doporučuje Red Bullu nedělat personální změny, jelikož hlavním problémem není Lawson ale RB21. Přesto prosakují informace, že Red Bull zvažuje výměnu ještě před Cunodovou domácí VC Japonska.
"Teď je to jiný Júki, než na jakého jsme zvyklí. Je v životní formě. Samozřejmě vyměnil manažery. Má nový přístup. Je zralejší. Trvalo to, ale začalo to fungovat," řekl Marko o Cunodovi v Číně.
Další mladý jezdec zničený mašinérií Red Bullu? Foto: Red Bull
Lawson by samozřejmě měl dostat více času na seznámení se s komplikovaným vozem a nebude jeho chybou, pokud ho nedostane.
"Všechno je to o vlastnostech vozu, jak se s ním musí jezdit. Samozřejmě, pokud Max v něm dokáže závodit, tak já bych měl také," řekl Lawson. "Ale správné pracovní okno je tak neskutečně malé. Víte, je to opravdu těžké. Těžko se s ním jezdí tak, aby zůstal v tom malém okně. Rád bych řekl, že to přijde časem, jenže já nemám čas, musím na to vyzrát hned teď."
Zdroj: Motorsport, Sky, úvodní foto: Racing Bulls