Leclerc dostává Ferrari do čela

VC Austrálie – 2. trénink
Ve druhém tréninku se na špici posunuli Leclerc a Ferrari. Za Monačanem následovalo duo McLarenu v pořadí Piastri, Norris. Verstappen zajel nepříliš přesvědčivý sedmý čas, Bearman po nehodě v prvním tréninku vůbec nevyjel.
V prvním tréninku zajel nejrychlejší čas Norris před Sainzem a Leclercem. Tyto výsledky se ale prozatím nedaly považovat za příliš reprezentativní. Trénink totiž narušily dvě červené vlajky. O první přerušení se postaralo velké množství vytahaného štěrku v sedmé zatáčce, o druhé tvrdá havárie Bearmana v 10. zatáčce. Kromě toho se jezdilo krátce po poledni. To byla ve srovnání se startem sobotní kvalifikace i nedělní velké ceny dřívější doba.
Druhý trénink už měl nabídnout relevantnější obrázek o rozložení sil. Začal totiž v 16:00 hodin místního času. To byla doba startu sobotní kvalifikace a de facto také doba nedělního závodu, jehož start je naplánován na 15:00. Počasí bylo nadále slunečné. Teplota asfaltu dosahovala 42 stupňů, vzduch měl 24.
V úvodních minutách vyjely na dráhu téměř všechny monoposty. Toto tvrzení neplatilo pouze o Bearmanovi. Vůz pilota Haasu se po nehodě v prvním tréninku opravoval. Většina startovního pole obula střední sadu pneumatik, Russell s Antonellim vyjeli na tvrdé směsi.
Začátek tréninku se neobešel bez komplikací u Hülkenberga. Na voze německého matadora se uvolnil hasící přístroj a musel proto zajet do boxů. O pár chvil později zachytily kamery pilota Sauberu v „kačírku“ sedmé zatáčky. Neplánovaný výlet si udělal také Gasly. Pilot Alpine chyboval ve třetí zatáčce.
Předtím než se začalo přezouvat na měkkou směs, usadili se na čele piloti Ferrari. První byl Leclerc (1:16,794), druhý Hamilton (1:17,194). V tu chvíli se ale blížily kvalifikační simulace na nejměkčí sadě a počítalo se s tím, že něco takového pořadím hodně zamíchá.
Nakonec to tak docela neplatilo. Leclerc se totiž udržel na první pozici i po pokusu s měkkou sadou, na které zajel čas 1:16,439. Na druhé pozici se umístil Piastri (1:16,563) a na třetí Norris (1:16,580). Australan se na druhé místo posunul až v závěrečných minutách. Čtvrtým časem příjemně překvapil Cunoda, obhájce titulu Verstappen skončil až sedmý.
V závěru se piloti věnovali především závodním simulacím. Bearmanův vůz se nakonec nepodařilo opravit včas a britský mladík nedostal šanci zajet měřené kolo. Až do posledních vteřin ale věřil, že se do akce vydá a postával u svého monopostu.
Až na občasné výjezdy mimo trať se trénink obešel bez vážnějších problémů. Červené vlajky nebyly vyvěšeny ani jednou.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,439 | 31 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,563 | + 0.124 | 29 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,580 | + 0.141 | 29 |
4. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,784 | + 0.345 | 28 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,859 | + 0.420 | 30 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:17,019 | + 0.580 | 29 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:17,063 | + 0.624 | 21 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:17,161 | + 0.722 | 23 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,279 | + 0.840 | 27 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,282 | + 0.843 | 29 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,302 | + 0.863 | 29 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,302 | + 0.863 | 27 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,330 | + 0.891 | 26 |
14. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:17,394 | + 0.955 | 29 |
15. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:17,493 | + 1.054 | 29 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,634 | + 1.195 | 30 |
17. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:17,640 | + 1.201 | 29 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:17,847 | + 1.408 | 28 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:18,034 | + 1.595 | 30 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari