Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Piquet: "Nikdo nebyl potrestán tak, jako já."

Piquet: "Nikdo nebyl potrestán tak, jako já."

Brazilec se prý musel rozhodovat narychlo a pod tlakem.

Nelson Piquet jr. tvrdí, že největší obětí skandálu kolem jeho úmyslné nehody při loňské Velké ceně Singapuru je on sám.

Přestože jeho bývalý šéf a manažer Flavio Briatore dostal doživotní zákaz své činnosti v oblastech spadajících pod FIA a bývalý technický ředitel Renaultu Pat Symonds byl na pět let suspendován, je to prý on sám, kdo byl nejvíce potrestán. Nyní prý bude těžké znovu nastartovat svou kariéru ve formuli 1.

"Podle některých lidí by mě měla FIA potrestat, ve skutečnosti ale nikdo nebyl potrestán tak, jako já." řekl Piquet pro The Times. "Jsem na začátku své kariéry narozdíl od ostatních, kteří byli v této kauze potrestáni. Budu muset překonat spoustu překážek. Víceméně musím svou kariéru ve formuli 1 začít od nuly nebo se prosadit v jakékoliv jiné kategorii, ve které mohu závodit."

Piquet tvrdí, že plán úmyslně havarovat a pomoci tím týmovému kolegovi Fernandu Alonsovi k vítězství vznikl pouze několik hodin před závodem a on tak neměl dost času na to, aby si celou záležitost pořádně promyslel.

"Všechno se to stalo tak rychle, musím přiznat, že jsem neměl šanci zvážit možné následky. V té době jsem byl v těžké pozici, šlo o prodloužení mé smlouvy, pokud bych strategii neakceptoval. Byl jsem překvapený, že s tímto požadavkem přišli dva nejdůležitější lidé z týmu, navíc jeden z nich byl mým manažerem.

Plán nehody vznikl pouze pár hodin před závodem, neměl jsem čas o tom pořádně přemýšlet. Kdyby tento návrh přišel během volných tréninků, měl bych více času si to rozmyslet a zachovat se jinak."

Mladý Brazilec také říká, že kdyby byl loni v Singapuru přítomen jeho otec, na tento návrh by nepřistoupil. Piquet starší pak na závěrečné velké ceně loňského roku o tomto plánu informoval Mezinárodní automobilovou federaci.

"Nevěřím, že by k plánu došlo (kdyby byl Piquet senior přítomen). Poté můj otec začal jezdit na všechny závody.

Můj táta to Mezinárodní automobilové federaci poprvé přiznal na Velké ceně Brazílie. Během první poloviny roku 2009 jsme o tom oba mluvili s jinými lidmi. Ale formalizace těch obvinění přišla až později. Bylo to velice závažné obvinění a z toho důvodu jsme museli být velice opatrní a postupovat opatrně."

Na přetřes celá záležitost přišla nedlouho poté, co byl Piquet z Renaultu vyhozen a tak se přirozeně spekulovalo o tom, že se mladý Brazilec mstil. Ten ale tato slova popírá.

"Někteří lidé naznačovali, že jsem vydíral Renault, abych mohl pokračovat ve své kariéře, ale situace byla už dlouho předtím mnohem komplikovanější. Na každém závodě to byla pořád ta samá písnička o vyhrožování ukončením mého kontraktu nebo prodložení na příští rok. Obvinění jsem vznesl proto, aby už si žádný jezdec nemusel projít tím, čím jsem si prošel já a co víc, aby celá záležitost vyplula na povrch."

Piquet byl prý obětí Briatoreho frustrace z toho, že se týmu nepodařilo udržet formu z mistrovských let 2005 a 2006. Tvrdí ale, že Alonso na schůzce před závodem nebyl.

"Kvůli tomu, že Renault nebyl tak konkurenceschopný, Briatore přenášel všechu svou nespokojenost na mě. Během těch dvou a půl let, co jsem byl ve formuli 1, si to na mě vybíjel. Nikdy jsem neviděl, aby byli jiní nováčci pod tak tvrdým tlakem, jako já. Tlak kvůli výsledkům je normální, ale psychické deptání je něco jiného.

Alonso se jednání, na kterém nápad s nehodou vznikl, nebyl. Jestli o plánu věděl nebo ne, to je detail, který neznám."