Michael: "Za nedostatek předjíždění mohou tratě."
Podle něj nestačí změnit aerodynamická pravidla.
Technický ředitel Williamsu Sam Michael věří, že hlavní příčinou nedostatku předjíždění na trati jsou návrhy okruhů.
Letos se formule 1 dočkala významných změn v oblasti aerodynamiky, které měly umožnit jezdcům snadnější předjíždění. Michael si však myslí, že pro zvýšení atraktivity závodů je možno více udělat na samotných tratích.
"Domnívám se, že změny nepochybně umožnily vozům snadněji se držet v závěsu, nicméně před námi je stále hodně práce," řekl Michael.
"Jedna z věcí, které nebyly obsaženy ve změnách pravidel pro rok 2009, je návrh okruhů. Když se podíváte na trať jako Barcelona, kde nepředjíždí nikdo, a naprosto stejné vozy vezmete na tratě jako Monza, Hockenheim ad. a máte spoustu předjíždění. Ten rozdíl dělá právě návrh okruhu.
Organizátoři se musejí zaměřit na vytvoření pomalejších zatáček ústících na rovinky a odstranění šikan.
Když se podíváte např. na Abú Zabí, jsou tu dobré aspekty tratě, ale jsou tu i zásadní chyby. Nebylo tu moc dobré závodění a organizátoři to musí do příště napravit. Nemůžete z toho neustále vinit konstrukci vozů."
Aerodynamická pravidla budou pro rok 2010 dále vylepšena, budou zakázány kryty kol a povolena užší přední kola. Tyto změny podle Michaela jdou správným směrem a měly by přinést více možností pro předjíždění.
"Užší přední kola posunou rozložení váhy mírně dozadu, což ovlivní aerodynamiku a nastavení vozu, jelikož nová kola změní pozici aerodynamického vaku," dodává.
"Zákaz krytek kol by měl také zlepšit aero-vak, takže by se piloti mohli dostávat blíže k sobě. To by mělo pomoci předjíždění."