Michael rezignoval u Williamsu, tým posílí Coughlan
Personální zemětřesení odnesl také šéf aerodynamiky Tomlinson.
Dvě vysoké postavy týmu Williams, technický ředitel stáje Sam Michael a šéf aerodynamiky Jon Tomlinson, dnes oznámili podání rezignace na své posty. Tým zároveň oznámil angažování kontroverzní postavy Mika Coughlana na pozici nového šéfinženýra.
Michael a Tomlinson upustí tým z Grove na konci letošního roku v reakci na doposud katastrofální účinkování britské stáje v sezóně 2011.
Šéf týmu Frank Williams řekl, že odchod této dvojice dovolí stáji podniknout personální reorganizaci, která by měla tápajícímu týmu pomoci.
"Sam i Jon jsou talentovaní lidé a tahouni, oba tvrdě pracovali pro Williams více jak 10 resp. 5 let," řekl Williams. "Nicméně uznali, že výkonnost týmu není na úrovni, na které musí být, a rezignovali, aby dali týmu příležitost přeskupit se a podniknout změny nezbytné pro to, aby se tým opět dostal dopředu.
Oba budou pokračovat na svých postech do konce letošního roku, aby bylo zaručeno, že si tým udrží během sezóny 2011 koncentraci a sílu. Jsme velmi vděční za Samův a Jonův profesionální přístup."
Tým dnes zároveň oznámil angažování Mika Coughlana, ústřední postavu nechvalně známé špionážní aféry mezi McLarenem a Ferrari z roku 2007 - Brit tehdy z pozice technického šéfa McLarenu opustil Formuli 1 a obdržel dvouletý zákaz činnosti. Coughlan u Williamsu zastane roli nového šéfinženýra.
"Mike Coughlan je dobrým inženýrem s rozsáhlými zkušenostmi ve Formuli 1 i v civilní a obranném inženýrství," pokračoval Williams.
"Opustil Formuli 1 v roce 2007 kvůli činům, které uznal, že byly špatné, a kterých hluboce lituje. Jeho dvouletý zákaz činnosti v tomto sportu již pominul před nějakým časem a Mike je nyní odhodlaný znovu prokázat své schopnosti.
Williams těší, že mu může dát tuto příležitost a jsme velmi potěšeni, že můžeme mít jednoho z nejtalentovanějších a nejkonkurenceschopnějších inženýrů ve F1, který nám pomůže dostat se opět dopředu.
Jde o první krok v restrukturalizaci a posilnění naší technické skupiny. Další kroky budeme postupně oznamovat, jak budou přicházet."
Coughlan k tomu dodal: "Jsem vděčný Williamsu, že mi dal tuto příležitost. Moje zkušenosti z roku 2007 mi změnily život. Od té doby jsem se snažil využít své schopnosti pro dobro při návrhu vozu Ocelot, jehož účelem je transportovat vojáky do bezpečí. Také jsem si užil dobré časy u Michael Waltrip Racing - jsou vynikajícím závodním týmem a přeji jim vše dobré do budoucna.
V současnosti se těším na návrat do sportu, který miluji, a připojení se k týmu, který jsem dlouhé roky obdivoval. Zasvětím své úsilí týmu, abychom se vrátili na konkurenceschopnou úroveň, při respektování etických standardů, které byly vždy pro Williams příznačné."