Montezemolo vyzradil, že Schumacher je blízko návratu do F1
"Řekl mi, že je tu velmi, velmi, velmi silná možnost, že bude závodit."
Michael Schumacher sdělil Ferrari, že je "velmi, velmi, velmi silná možnost", že bude příští rok závodit pro tým Mercedes, odhalil to prezident italského týmu Luca di Montezemolo.
Přestože o vývoji v jednáních mezi Schumacherem a Mercedes GP nebylo stále nic oficiálně sděleno, di Montezemolo poodhalil, jak se v současnosti věci mají. Prezident Ferrari mluvil ve čtvrtek s médii na vánoční večeři Ferrari ve Fioranu.
"Od Abu Zabí až do včerejška jsem s ním nemluvil," řekl di Montezemolo.
"Včera mi volal a řekl, že je zde velmi, velmi, velmi silná možnost, že bude závodit za Mercedes. Tedy není to stále na 100 procent. Ale toto mi řekl včera ráno."
Di Montezemolo potvrdil, že Ferrari odsouhlasilo uvolnit Schumachera z jakýchkoli přetrvávajících závázků vůči italskému týmu, aby mohl nastoupit do týmu Mercedesu, v případě, že s nimi uzavře dohodu.
Podle zdrojů Autosportu byla dohoda mezi Schumacherem a Mercedesem v podstatě uzavřena, čeká se pouze na vyjádření lékařských expertů, zda bude jeho krk stoprocentně připraven na návrat do F1.
Schumacher prodělal zranění krku při pádu z motorky na počátku tohoto roku a byly to právě přetrvávající následky z této nehody, které ho letos v létě vyřadily z pokusu o záskok za zraněného Felipeho Massu.
Jakmile bude mít Schumacher v ruce pozitivní lékařské zprávy, mělo by dojít k dopracování kontraktu a následnému oznámení veřejnosti.
Di Montezemolo řekl, že podle něho je to "nový Schumacher", který usiluje o budoucnost s Mercedesem.
"Ten pravý Michael Schumacher vždy tvrdil, že ukončí svou kariéru ve Ferrari," řekl.
Když mu jeden z novinářů položil otázku, co Schumacherovi během jejich telefonického rozhovoru řekl, di Montezemolo se na chvilku odmlčel, pak řekl: "Nezapomeňte, že když spolupracujete s nějakým jezdcem takovou dobu jako my s Michaelem, což je více než 14 let, stanou se z vás také přátelé.
Můžete spolu souhlasit a nesouhlasit, ale zůstanete přáteli. Nezapomenu, co pro Ferrari udělal, a on nezapomene, co jsme my udělali po něj."
Di Montezemolo taktéž dlouze mluvil o potížích, kterým muselo Ferrari v roce 2009 čelit, a nebylo tak schopno bojovat o titul s Brawnem a Red Bullem.
"Celá architektura vozu - rozměry převodovky, zkrátka všechno - byla založena na odlišné interpretaci pravidel. A také jsme velmi usilovně vyvíjeli vůz až do posledního závodu 2008," řekl.
Di Montezemolo také připustil, že v této sezóně byl moment, kdy by nejraději viděl Ferrari pryč z formule 1.
"Tento rok byl jediný moment od té doby, co jsem se stal prezidentem v roce 1991, kdy jsem skutečně zvažoval skoncovat s formulí 1. Schůze rady jednohlasně potvrdila, že bylo ztraceno příliš mnoho důvěryhodnosti, bylo tu příliš mnoho polemizování ohledně pravidel a nedostatečný výzkum.
Nyní říkám díky bohu, že je vše za námi. I když jsme zaplatili vysokou cenu v podobě ztráty Toyoty a BMW a ani problémy Renaultu nejsou prospěšné pro F1."