Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nechci slyšet žádné stížnosti na provoz, říká Trulli

Nechci slyšet žádné stížnosti na provoz, říká Trulli

Ital připomíná, že to týmy mohou za to, že kvalifikace nebude dělená.

Jarno Trulli říká, že bude zuřit, pokud se po zítřejší kvalifikaci a především její první části objeví stížnosti na provoz. Týmy totiž měly šanci dohodnout se na rozdělení prvního segmentu, jenže k řešení nebyly schopné dospět.

Už o víkendu Velké ceny Španělska se jezdci shodli na tom, že by bylo rozumné rozdělit první část kvalifikace na dva úseky, protože absolvovat kvalifikační dvacetiminutovku s 24 vozy na trati zcela jistě přinese problémy. Na nejkratším okruhu kalendáře totiž budou jezdci neustále dojíždět jiné vozy, zejména když rozdíl mezi nejrychlejšími a novými týmy je značný.

Jenže protože se týmy nedokázaly dohodnout na tom, jakým způsobem a že vůbec by se první část kvalifikace rozdělila, Trulli říká, že si stáje nemají proč na provoz stěžovat.

"Hodně by mě naštvalo, kdyby někdo po kvalifikaci přišel a začal si stěžovat," řekl Trulli v rozhovoru pro Autosport.

"Týmy měly spoustu času na to, aby se mezi sebou dohodly, co tu udělají, a ony s řešením nepřišly. Proto si myslím, že by si teď neměl nikdo stěžovat."

Trulli je navíc toho názoru, že přední týmy se tak jako tak do dalších části dostanou, stačí jim totiž pouze jedno kolo na to, aby postoupily.

"Tohle je Monako, tady je to vždycky těžké a provoz bude stejně hrozný jako obvykle. Ale já v tom nevidím žádný velký problém. Jsou tu vozy, které jsou mnohem rychlejší, než my, ale ta část trvá 20 minut.

Přední týmy, které si v tuto chvíli stěžují nejvíce, ty potřebují jen jedno kolo na to, aby zůstaly před námi. Nemyslím si, že to bude problém."