Cosworth se připravuje na práci se systémem KERS
Pro příští sezónu upraví své motory, aby bylo použití systému možné.
Cosworth už pracuje na svých motorech pro příští sezónu. Hlavním úkolem je připravit jej na možnost použití systému rekuperace kinetické energie, který se v příští sezóně vrací na scénu.
Společnost z Northamptonu v letošní sezóně dodává své pohonné jednotky čtyřem týmům - všem nováčkům, Virginu, Lotusu a HRT, a také týmu Williams.
Už před letošní sezónou, kdy ohlásil návrat do Formule 1, Cosworth pracoval na tom, aby své motory upravil na současný standard. Pracoval tedy na výkonu a spotřebě paliva. Nyní se bude věnovat jeho kompatibilitě se systémem KERS.
"Naše plány pro rok 2011 běží naplno," řekl Mark Gallagher, šéf oddělení Formule 1 u Cosworthu. "Chceme zajistit, abychom byli dobře připraveni na návrat KERSu.
Udělat to je mnohem komplikovanější, než jenom nechat týmy do vozu ten systém namontovat. Musíme překonfigurovat motor a změnit také pomocná zařízení, ale na to jsme připraveni a chceme zajistit, aby naše týmy mohly KERS používat, budou-li si to přát."
Používání systému KERS platí už od loňského roku a pravidla jej umožňují i letos, týmy se ho ale kvůli špatným podmínkám pro jeho použití rozhodly pro letošní rok nenasazovat. Pravidla se ale změnila, především minimální hmotnost vozu, díky čemuž nyní KERS nebude působit potíže při vyvážení vozu. Týmy se proto dohodly, že jej znovu začnou používat.
Zároveň se také snažily dospět k systému, který by byl finančně dostupný a smysluplný i pro malé týmy.
Ze zákazníků Cosworthu potvrdil používání systému KERS zatím jen Williams, nové týmy Virgin, Lotus a HRT se ještě nerozhodly.
Ještě nedávno se spekulovalo o tom, že Williams není s motory Cosworth spokojen a chce přejít pod křídla Renaultu, Gallagher ale potvrdil, že tým z Grove zůstává u britských pohonných jednotek.
"Máme tříletou smlouvu a nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo změnit," řekl Gallagher.
Cosworth by naopak mohl počet svých zákazníků ještě zvýšit, podotkl totiž, že na to má kapacity. Potvrzuje to i fakt, že Cosworth měl dodávat motory také týmu US F1, který se nakonec na startovní rošt nepostavil.