Daniel Ricciardo dokázal proměnit pole position ve vítězství
Formule Renault 3.5, Hungaroring - 1. závod
Daniel Ricciardo si v dnešním závodě Formule Renault 3.5 na maďarském okruhu Hungaroring dojel stylem start-cíl pro své letošní druhé vítězství. Pilot týmu Tech 1 Racing závodu doslova dominoval, jelikož nejen, že jeho nejrychlejší kolo bylo o šest desetin rychlejší, než čas zbytku pole, ale druhému v cíli Michailu Aljošinovi nadělil v cíli přes třináct vteřin a o další tři body tak stáhl jeho náskok v čele průběžného hodnocení.
Ricciardovi se povedl už start, kde si pohlídal v nájezdu do první zatáčky vedoucí pozici. Rovněž druhý Michail Aljošin si udržel své místo, i když je třeba dodat, že mu ho málem sebral Sten Pentus.
Estonský pilot předvedl skvělý start, když si téměř ihned poradil s Brendonem Hartleyem a v nájezdu do první zatáčky zkoušel útok po vnější stopě i na druhého Aljošina. Dostat se před vedoucího muže pořadí se mu ale nepodařilo.
Ricciardo si v čele mezitím budoval náskok, který byl ale ve čtvrtém kole rázem pryč, jelikož na trať kvůli stojícímu vozu Sergia Canamasase musel vyjet safety car.
Aljošin při restartu sice útočil, Ricciardova hradba byla ale nepřemožitelná a pořadí se tak nezměnilo. Věci se ale začaly dít v hloubi pole. Pořadím vzhůru pomalu stoupali Jan Charouz a Albert Costa, kteří nyní byli už na sedmém a osmém místě.
V zápětí si ale o místo polepšili, když si před nimi jedoucí Anton Nebylitskij musel jet do boxů odpykat trest průjezdem boxy.
Rozdíl mezi Ricciardem a Aljošinem se ustálil na šesti vteřinách. O třetí pozici se stále prali Sten Pentus s Brendonem Hartleyem. Albert Costa předjel Jana Charouze. O svou osmou pozici se mezitím musel obávat Daniel Zampieri, který byl neustále pod tlakem ze stran Victora Garcii a Grega Mansella, který se po startu z devatenácté pozice pohyboval již v první desítce.
Ve 22. kole ale došlo mezi Garciou a Mansellem ke kontaktu, kvůli kterému musel syn mistra světa Formule 1 z roku 1992 Greg Mansell odstoupit.
Daniel Ricciardo už dále nedovolil Aljošinovi přiblížit se a po závodě v Monaku si tak dojel pro své letošní druhé vítězství. Na stupních vítězů oba doplnil Sten Pentus, který dokázal v poslední zatáčce odolat útoku ze strany Brendona Hartleyho. Na toho tak zbylo nepopulární čtvrté místo před Nelsonem Panciaticim, který uzavřel nejlepší pětku.
Šestý dojel Albert Costa před Janem Charouzem, Danielem Zampierim, Jakem Rosenzweigem a Keisuke Kunimotem, který bral bod za desáté místo.
V čele průběžného hodnocení se stále drží Michail Aljošin. Daniel Riccairdo se mu ale díky dnešnímu vítězství o další tři body přiblížil a nyní je mezi oběma jezdci šest bodů.
Na třetím místě je Esteban Guerrieri, jehož tým ISR v Maďarsku vůbec není.
Čtvrtý je s 54 body Sten Pentus před Brendonem Hartleyem.
Nejlepší z Čechů je na dvanáctém místě Filip Salaquarda, který se o tomto víkendu stejně jako Guerrieri nepředstaví.
Druhý Čech Jan Charouz je o dvě pozice za ním. Mezi nimi je Charouzův týmový kolega ze stáje P1 Motorsport Rakušan Walter Grubmüller.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
D.Ricciardo | Tech 1 Racing |
47:14.151
|
2.
|
M.Aljošin | Carlin |
+ 13.758
|
3.
|
S.Pentus | Fortec Motorsport |
+ 29.710
|
4.
|
B.Hartley | Tech 1 Racing |
+ 31.154
|
5.
|
N.Panciatici | Junior Lotus Racing |
+ 38.845
|
6.
|
A.Costa | Epsilon Euskadi |
+ 39.345
|
7.
|
J.Charouz | P1 Motorsport |
+ 39.796
|
8.
|
D.Zampieri | Pons Racing |
+ 1:00.963
|
9.
|
J.Rosenzweig | Carlin |
+ 1:02.240
|
10.
|
K.Kunimoto | Epsilon Euskadi |
+ 1:02.819
|
11.
|
A.Nebylitskij | KMP Racing |
+ 1:03.345
|
12.
|
W.Grubmüller | P1 Motorsport |
+ 1:05.581
|
13.
|
V.Garcia | KMP Racing |
+ 1:06.716
|
14.
|
B.Mendez | FHV Interwetten.com |
+ 1:25.715
|
|
G.Mansell | Comtec Racing |
+ 6 kol
|
|
J.Lancaster | Fortec Motorsport |
+ 8 kol
|
|
S.Coletti | Comtec Racing |
+ 11 kol
|
|
D.Move | Junior Lotus Racing |
+ 15 kol
|
|
S.Canamasas | FHV Interwetten.com |
+ 25 kol
|
N.Berthon | International Draco Racing |
+ 27 kol
|
|
|
J.Leal | International Draco Racing |
+ 28 kol
|
|
F.Leo | Pons Racing |
+ 28 kol
|
Průběžné pořadí po deseti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
M.Aljošin | Carlin |
87
|
2.
|
D.Ricciardo | Tech 1 Racing |
81
|
3.
|
E.Guerrieri | ISR |
58
|
4.
|
S.Pentus | Fortec Motorsport |
54
|
5.
|
B.Hartley | Tech 1 Racing |
48
|
6.
|
N.Berthon | International Draco Racing |
43
|
7.
|
S.Coletti | Comtec Racing |
42
|
8.
|
A.Costa | Epsilon Euskadi |
41
|
9.
|
D.Zampieri | Pons Racing |
33
|
10.
|
N.Panciatici | Junior Lotus Racing |
29
|
11.
|
J.Lancaster | Fortec Motorsport |
24
|
12.
|
F.Salaquarda | ISR |
23
|
13.
|
W.Grubmüller | P1 Motorsport |
16
|
14.
|
J.Charouz | P1 Motorsport |
13
|
15.
|
F.Leo | Pons Racing |
11
|
16.
|
A.Nebylitskij | KMP Racing |
11
|
17.
|
J.Rosenzweig | Carlin |
9
|
18.
|
G.Mansell | Comtec Racing |
9
|
19.
|
J.Leal | International Draco Racing |
8
|
20.
|
D.Move | Junior Lotus Racing |
7
|
21.
|
K.Kunimoto | Epsilon Euskadi |
7
|
22.
|
B.Mendez | FHV Interwetten.com |
5
|
23.
|
V.Garcia | KMP Racing |
1
|