Týmy chtějí zrevidovat počet tlačítek na volantu
Nároky na jezdce už prý začínají být nepřijatelné.
Techničtí šéfové Formule 1 mají v plánu letos prověřit tlačítka, se kterými musí jezdci ve voze operovat. S novými systémy se totiž jejich počet stále zvyšuje a u Ferrari naznačují, že současná situace už začíná být nepřijatelná.
Řada jezdců již vyjádřila obavy o to, zda bude schopna stíhat všechna tlačítka sledovat, správně reagovat a stále stejně dobře řídit svůj vůz na limitu a sledovat dění na trati.
Vedle klasických knoflíků, jakými jsou například ovladače rádia, vyvážení brzd a diferenciálu, se kterými jezdci manipulují v každém kole, budou muset nyní stíhat operovat také se systémem KERS a pohyblivým zadním křídlem.
Technický ředitel Ferrari Aldo Costa se jezdců v této záležitosti zastává a říká, že Technická pracovní skupina Formule 1 se tímto problémem bude zabývat.
"Dosáhli jsme nepřijatelné meze," řekl Costa. "Diskutujeme to v rámci Technické pracovní skupiny (TWG) a ověřujeme tento aspekt prostřednictvím simulátoru. Zvažujeme, zda jezdci mohou fyzicky všechny tyto komponenty zvládnout a je to už docela extrémní situace."
Fernando Alonso v jednom z letošních rozhovorů vypíchl množství tlačítek na volantu jako možný problém letošní sezóny, zejména v závodech, které nebudou probíhat za standardních podmínek.
"Jedinou potíží...budou tlačítka na volantu a velice krátká doba, ve které se budete muset rozhodovat, reagovat na tlačítka a stále řídit vůz," řekl ke změnám letošních pravidel. "Takže v některých případech v mokrých závodech, za špatné viditelnosti a tak, musíme to prověřit."