Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren: "Největší trumfy vozu zůstávají skryty."

McLaren: "Největší trumfy vozu zůstávají skryty."

Nasazení výfuků podobných Renaultu není vyloučeno.

McLaren se nechal slyšet, že největší tajemství nového MP4-26 stále zůstávají skryta. Není vyloučeno ani nasazení podobného řešení výfuků, s kterým při odhalení svého vozu přišel Lotus Renault.

Tým zvolil pro svou dnešní prezentaci nového vozu v Berlíně velmi nevšední formu, kdy diváci a novináři mohli sledovat skládání nového vozu dílek po dílku.

McLaren si byl samozřejmě vědom rizika odhalení vnitřku nového vozu svým největším rivalům a použil pro tento účel falešné vnitřní komponenty, včetně plastového motoru a vedení výfuků.

Šéf týmu Martin Whitmarsh řekl, že vůz projde ještě před startem sezóny agresivním vývojem. Potvrdil rovněž, že tým dnes odhalil pouze malou část svého vozu.

"Buďte varováni, neviděli jste vše," prozradil Whitmarsh na tiskové konferenci. "Myslím, že na voze je možno vidět několik zajímavých komponent. Ale jsou tu další, které jsme před vámi a našimi soupeři skryli.

Formule 1 je o kontinuálním vývoji a my začneme testovat od příštího týdne. Vůz se mírně změní. Máme několik fantastických inovací. Nikdy mě nepřestane udivovat, že ačkoli jsou nynější pravidla mnohem více svazující, zvláště co se týká oblasti okolo difuzoru, jen to pohání kreativitu.

Pokud jde o mě, jednou z nejúžasnějších úloh mé práce je sledovat, co mnohem chytřejší lidé než já dělají. Mají skvělé nápady, je to zajímavé, je to náročné a je tu i nějaké riziko. Ale jsme součástí byznysu, kde, pokud nejste inovativní, nejste konkurenceschopní.

Samozřejmě jsme vám a našim soupeřům dnes neukázali všechny své trumfy. Stále je tu, myslím, ukryto dost zajímavých věcí. Podle mě je to nádherně zkonstruované auto. Jsem nadšen, myslím, že je to fantastické auto."

Před odhalením nového vozu se spekulovalo, že McLaren má již připraven podobný systém výfuků, jaký v tomto týdnu představil Lotus Renault. Jaký koncept výfuků McLaren skutečně použije není zatím jasné, vzhledem k použití falešných vnitřních komponent při prezentaci vozu.

Šéfinženýr týmu Tim Goss však potvrdil, že vůz bude již při prvním nasazení v testech velmi odlišný od dnes představeného modelu - zvláště pokud jde o oblast výfuků.

"Pro nikoho ve Formuli 1 není po minulé sezóně překvapením, že řešení výfuků je podstatnou částí výkonnosti vozu," vysvětlil Goss. "Nebude tedy překvapivé ani šokující, že řešení výfuků na dnešním voze není to, s kterým chceme testovat nebo závodit. Na ostatních vozech budou jiná řešení a na tom našem také."

Magazín Racecar Engineering dokonce tvrdí, že má McLaren vyvinuty dva odlišné koncepty výfuků připravené pro testy a další dvě varianty řešení výfuků jsou ve fázi vývoje.